do 25/05/2023 - 20:30 Raadzaal
In 2022 was de dotatie voor de gemeente As 780 287 euro maar deze werd bij gemeenteraadsbeslissing van 17 november 2022 aangepast naar 811 575 euro.
Voor 2023 zal de dotatie 835 922 euro zijn voor de gemeente As..
Als onderdeel van de wandeling (in uitwerking) "Off The Tracks", wordt er graffitikunstwerk aangebracht op de brug over de N75. Hiervoor is een vergunning nodig van AWV.
Feiten en context
Het Vastgoedinformatieplatform realiseert één centraal aanvraag- en afleverloket en stelt een dossier vastgoedinformatie samen. Dit generiek gegevensdelingsplatform maakt een eenvoudige uitwisseling van vastgoedinformatie mogelijk. Het platform verzamelt data uit de aangesloten, centrale bronnen waarna de bevoegde gemeente het dossier verrijkt via het platform en na een kwaliteitscontrole het dossier aflevert aan de aanvrager.
Om de potentiële koper van een onroerend goed op een correcte, veilige en efficiënte manier van informatie te kunnen voorzien, heeft Digitaal Vlaanderen in samenwerking met de gemeenten een elektronische vastgoedinformatieportaal (VIP) ontwikkeld. Gezien het verzamelen en ontsluiten van deze vastgoeddossiers een administratie en bijkomende kost met zich meebrengt, is het wenselijk deze kost op de aanvrager te verhalen.
Vanaf 1/1/2024 verlopen alle aanvragen in Vlaanderen via het Vastgoedinformatieplatform. Digitaal Vlaanderen staat in voor de ontwikkeling van het platform en het operationeel beheer.
Gefaseerde uitrol
Het Vastgoedinformatieplatform kent een gefaseerde uitrol. Het is momenteel in gebruik door notarissen en vastgoedmakelaars in de reeds aangesloten gemeenten. Tot eind 2023 zullen steeds meer steden en gemeenten aanvragen behandelen via het nieuwe systeem. Gemeente As sluit aan in WAVE 5 die loopt van 13 juni 2023 tot en met 13 juli 2023. Vanaf 1 januari 2024 gaat de decretale verplichting in en zullen alle aanvragen voor de aanvragers van vastgoedinlichtingen bij steden en gemeenten in Vlaanderen, dus ook de andere, via het portaal van Digitaal Vlaanderen verlopen. Vanaf dan zullen ook burgers terecht kunnen op het platform.
Formeel goedkeuring van de gemeenteraad om aan te sluiten bij het Vastgoedinformatieplatform en vernieuwing retributiereglement.
De inrichting van het toeristisch onthaal met vernieuwende digitale toepassingen en beleving, uitwerken en implementeren van een belevingsroute voor de minitrein en uitwerken concept en inrichting van een bosgolfparcours. De opdracht dient voltooid te zijn uiterlijk eind september 2024.
In het kader van de opdracht “Levering brandstof voor voertuigen en machines 2023 - 2026” werd een bestek met nr. 2023-08 opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats).
De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 99.173,55 excl. btw of € 120.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2023, op budgetcode 6160004/Ruimte/0200 (actie/raming AC000338/MJP000435) en in het budget van de volgende jaren.
In het kader van de opdracht “Leveren bestratingsmateriaal 2023 met de mogelijkheid tot verlenging voor het jaar 2024, 2025 en 2026” werd een bestek met nr. 2023-09 opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats).
De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 115.702,48 excl. btw of € 140.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 2250000/Ruimte/0200 (actie/raming AC000199/MJP000930) en in het budget van de volgende jaren.
De nieuwe afspraken betreffende functiebeschrijving en evaluatie van de gemeentelijke basisschool As zijn reeds goedgekeurd op de zitting van 18 november 2021.
Onderstaande functiebeschrijvingen dienen nog goedgekeurd te worden (deze hebben we pas later ontvangen):
Het nieuwe deconnectieplan van de gemeentelijke basisschool As moet goedgekeurd worden.
Bij afwezigheid van de directeur kan deze vervangen worden door een medewerker van de gemeentelijke basisschool die aan volgende voorwaarden voldoet:
De vervanging kan in gesubsidieerd verband (enkel ingeval van ziekte vanaf 10 dagen en bepaalde verlofstelsel (TAO + LBO + omstandigheidsverlof)) of een informele vervanging (afwezigheid wegens vergadering, opleiding, sneeuwschool, ...).
Op basis van de ingekomen kandidaturen wordt een gestructureerd interview gedaan door een selectiecommissie. Deze duiden de meest geschikte kandidaat. De aanduiding van deze kandidaat is voor onbepaalde duur.
Als de afwezigheid van langere duur is, wordt geadviseerd om de volledige procedure te volgen.
De gemeenteraad legt de procedure vast van deze waarnemende directeur.
De gewone jaarlijkse algemene vergadering van Ethiasco staat gepland op donderdag 8 juni 2023 10.00 uur. Deze algemene vergadering wordt gehouden via een digitaal platform en een stemming op afstand. De gemeenteraad wordt verzocht kennis te nemen van de nieuwe praktische regelingen voor het verloop van deze vergadering en onze administratieve accountbeheerder en vertegenwoordiger op de algemene vergadering.
De agenda voor deze algemene vergadering omvat:
De informatie met betrekking tot de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2022 zal beschikbaar zijn op het platform van de digitale algemene vergadering vanaf 25 mei 2023 en, de dag na de algemene vergadering, op de website www.ethlasco.be.
De Algemene vergadering van Nieuw Dak staat gepland op vrijdag 2 juni 2023 om 17.00 uur in de vergaderruimte te Grotestraat 65 in Genk.
De agenda voor de algemene vergadering omvat:
Met de oproeping dd. 28 april 2023 van Nieuw Dak werden de aandeelhouders uitgenodigd op een buitengewone algemene vergadering van de aandeelhouders die werd ingepland op 15 juni 2023 om 14.30 uur, en als alternatieve datum voor het geval op de eerste buitengewone algemene vergadering een onvoldoende quorum zou worden gehaald, 30 juni 2023, eveneens om14.30 uur.
De bijzondere algemene vergadering van Landwaarts staat gepland op donderdag 15 juni 2023 17.00 uur op het kantoor van de maatschappij te Genk, Mosselerlaan.
De agenda voor de bijzondere algemene vergadering omvat:
Met de oproeping dd. 28 april 2023 van Landwaarts werden de aandeelhouders uitgenodigd op een buitengewone algemene vergadering van de aandeelhouders die werd ingepland op 15 juni 2023 om 18.00 uur, en als alternatieve datum voor het geval op de eerste buitengewone algemene vergadering een onvoldoende quorum zou worden gehaald, 30 juni 2023, eveneens om 18.00 uur.
Kennisname van het halfjaarlijks syntheseverslag 2022 van Fluvius Limburg. Dit verslag behelst een synthese van het 2e semester van het jaar 2022.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 30 maart 2023 opgeroepen om deel te nemen aan de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van Fluvius Limburg die op dinsdag 27 juni 2023 om 18u00 plaatsheeft in PXL-NeXT (blok D) te 3500 Hasselt, Elfde-Liniestraat 24.
De algemene vergadering, tevens Jaarvergadering, van Fluvius OV heeft plaats op 7 juni 2023 op digitale wijze met volgende agenda:
De Algemene Vergadering van Cipal gaat door op 22 juni 2023 met de volgende agendapunten:
Voor elke vergadering dient telkens het mandaat vastgesteld te worden.
De uitnodiging met de beslissing van de raad van bestuur van Limburg.net van 26 april 2023 tot goedkeuring van de agenda van de algemene vergadering van Limburg.net van woensdag 21 juni 2023 om 18 uur, met volgende agendapunten:
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over het zittingsverslag van de vorige vergadering, wordt het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd.