do 24/03/2022 - 20:30 Raadzaal
Op 29 december diende een inwoner klacht in bij ABB tegen het college van burgemeester en schepenen wegens geluidsoverlast en niet naleven van coronamaatregelen, via het digitaal klachtenformulier. De gouverneur besliste dat er geen reden is om tussen te komen in deze zaak.
De gemeente heeft een gemeentelijke commissie ruimtelijke ordening samen die het bestuur adviseert inzake materies ruimtelijke planning/ruimtelijke ordening. Het huishoudelijk reglement regelt de organieke werking en praktische organisatie van dit orgaan.
Het Vlaams woonbeleid wil het sociaal woonaanbod versneld uitbreiden en geografisch verspreiden. Elke gemeente kreeg daarom in 2009 een bindend sociaal objectief (BSO) opgelegd. In de periode 2009-2025 moet de gemeente op haar grondgebied een aantal bijkomende sociale huurwoningen realiseren.
Creosum heeft een stedenbouwkundige studie afgewerkt voor de omgeving van het kerkplein Ter Heide. Deze werd op 28 januari 2021 ter kennisgeving gebracht van de gemeenteraad. Ondertussen is de visie van de kerkfabriek met betrekking tot de liturgische ruimte gewijzigd en werd aan het studiebureau de opdracht gegeven de stedenbouwkundige studie te herwerken rekening houdend met de voortschrijdende inzichten. De gemeenteraad kan kennis nemen van de nieuwe stedenbouwkundige studie.
De personeelsformatie dient geactualiseerd te worden. De wijzigingen hebben te maken met het verschuiven van een aantal taken naar lokaal niveau maar ook met pensionering en wijziging in het kader van digitalisering en vernieuwing dienstverlening.
Binnen de afdeling ruimte:
1. Verhoging van 0,16 VTE van administratief medewerker TD => 1 VTE administratief medewerker TD niveau C1 - C3
2. Toevoeging van een nieuwe functie 1VTE werkleider facility – niveau C1 – C3
Wegens het ontslag als raadslid van Erik Notermans dient er een nieuw adviserende afgevaardigde aangeduid te worden voor de raad van bestuur.
Dit raadgevend lid is niet stemgerechtigd en moet komen uit een partij die niet vertegenwoordigd wordt in het college van burgemeester en schepenen.
Conform artikel 6 samenstelling raad van bestuur van de projectvereniging goedgekeurd op de gemeenteraad van 18 november 2021.
De gemeente As heeft het recht om zich op de vergadering van IGL te laten vertegenwoordigen door een stemgerechtigde afgevaardigde. Bij de start van een nieuwe legislatuur dient er een nieuwe afgevaardigde en een plaatsvervanger voor deze afgevaardigde aangeduid te worden door de gemeenteraad.
Vermits de plaatsvervangende afgevaardigd ontslag heeft genomen als raadslid, dient er een nieuwe plaatsvervanger aangesteld te worden.
De gewone vergadering van de Algemene vergadering van de IGL op 22 april 2022 om 18 uur in de polyvalente zaal van IGL - Ter Heide te Zonhoven, Kruisstraat z/n.
In zijn vergadering van 17 februari 2022 heeft de Raad van Bestuur de agenda van deze vergadering, die louter informatief zal zijn, vastgesteld:
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over het zittingsverslag van de vorige vergadering, wordt het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd.