Terug
Gepubliceerd op 25/02/2022

Notulen  Gemeenteraad

do 27/01/2022 - 20:30 Raadzaal

Samenstelling

Aanwezig

Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Wendy Peeters, Algemeen directeur

Afwezig

Kathleen De Cleene; Dirk Berghs; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster

Secretaris

Wendy Peeters, Algemeen directeur

Agendapunten

1.

2022_GR_00003 - Ontslag gemeente- en OCMW-raadslid - Akteneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Kathleen De Cleene; Dirk Berghs; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
1.

2022_GR_00003 - Ontslag gemeente- en OCMW-raadslid - Akteneming

2022_GR_00003 - Ontslag gemeente- en OCMW-raadslid - Akteneming

Motivering

Juridische grond

Artikel 13 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere aanpassingen m.b.t. het ontslag van een raadslid en het in functie blijven tot de opvolger is geïnstalleerd behalve als het ontslag het gevolg is van een onverenigbaarheid.

Aanleiding en context

Het schrijven d.d.12 december 2021 waarbij de heer Rik Kissembeek, gemeente- en OCMW-raadslid verkozen op de lijst VOLUIT!, zijn ontslag aanbiedt als gemeente- en OCMW-raadslid.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt akte van het schrijven d.d. 12 december 2021 van de heer Rik Kissembeek, gemeente- en OCMW-raadslid verkozen op de lijst VOLUIT!, waarin deze zijn ontslag aanbiedt als gemeente- en OCMW-raadslid

Artikel 2

De heer Rik Kissembeek zal opgevolgd en vervangen worden door zijn opvolger, aangewezen overeenkomstig het lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.

2.

2022_GR_00004 - Ontslag gemeente- en OCMW-raadslid - Akteneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Kathleen De Cleene; Dirk Berghs; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
2.

2022_GR_00004 - Ontslag gemeente- en OCMW-raadslid - Akteneming

2022_GR_00004 - Ontslag gemeente- en OCMW-raadslid - Akteneming

Motivering

Juridische grond

Artikel 13 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere aanpassingen m.b.t. het ontslag van een raadslid en het in functie blijven tot de opvolger is geïnstalleerd behalve als het ontslag het gevolg is van een onverenigbaarheid.

Aanleiding en context

Het schrijven d.d.16 december 2021 waarbij de heer Erik Notermans, gemeente- en OCMW-raadslid verkozen op de lijst N-VA, zijn ontslag aanbiedt als gemeente- en OCMW-raadslid.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt akte van het schrijven d.d. 16 december 2021 van de heer Erik Notermans, gemeente- en OCMW-raadslid verkozen op de lijst N-VA, waarin deze zijn ontslag aanbiedt als gemeente- en OCMW-raadslid

Artikel 2

De heer Erik Notermans zal opgevolgd en vervangen worden door zijn opvolger, aangewezen overeenkomstig het lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.

3.

2022_GR_00005 - Geloofsbrieven van Ine Daniels ter opvolging van Rik Kissembeek - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Kathleen De Cleene; Dirk Berghs; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
3.

2022_GR_00005 - Geloofsbrieven van Ine Daniels ter opvolging van Rik Kissembeek - Goedkeuring

2022_GR_00005 - Geloofsbrieven van Ine Daniels ter opvolging van Rik Kissembeek - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Aan mevrouw Ine Daniels werd gevraagd de geloofsbrieven in te dienen, zij diende volgende documenten in:

  • een recent uittreksel uit het bevolkingsregister
  • een recent uittreksel uit het strafregister model 1
  • een verklaring op eer dat men zich niet bevindt in één van de gevallen van onverenigbaarheid conform artikel 10 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017.

Het ingestelde onderzoek waaruit blijkt dat mevrouw Ine Daniels sedert de verkiezing zonder enige onderbreking aan de voor de verkiesbaarheid gestelde voorwaarden voldaan heeft, en tot op dit ogenblik niet heeft opgehouden er aan te voldoen en zich tevens niet bevindt in een van de gevallen van onverenigbaarheid met het mandaat van raadslid.

Er zijn geen bezwaren voor het onderzoek van de geloofsbrieven van mevrouw Ine Daniels ingediend bij de gemeenteraad.

Juridische grond

Artikel 6§3 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: de gemeentraad ondezeokt de gleoofsbrieven van de verkozen gemeenteraalsleden. Als dez goedkeurid zijn dienze de eed af te leggen en hun mandaat te aanvaarden in de openbare vergadering.

Artikel 10 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: inzake de onverenigbaarheid met het mandaat van raadslid.

Artikel 14 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: het gemeenteraadslid dat afstand doet wordt vervangen door zijn opvolger, die wordt aangewezen overeenkomstig artikel 169 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.

Aanleiding en context

De brief d.d. 12 december 2021 van de heer Rik Kissembeek waarbij hij meedeelt dat hij ontslag wenst te nemen per 31 december 2021.

Het gemeenteraadslid dat afstand doet wordt vervangen door zijn opvolger, die aangewezen wordt overeenkomstig artikel 169 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.

Mevrouw Ine Daniels is de tweede opvolger op lijst 7 VOLUIT! van de verkiezingen van 14 oktober 2018. Eerste opvolger werd reeds aangesteld.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de geloofsbrieven van Ine Daniels, wonend te 3665 As, Vlikkenbergstraat 7, geboren op 4 september 1998 te Genk, goed.

4.

2022_GR_00006 - Eedaflegging en aanstelling van Ine Daniels tot raadslid - Akteneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Kathleen De Cleene; Dirk Berghs; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
4.

2022_GR_00006 - Eedaflegging en aanstelling van Ine Daniels tot raadslid - Akteneming

2022_GR_00006 - Eedaflegging en aanstelling van Ine Daniels tot raadslid - Akteneming

Motivering

Argumentatie

Er wordt een afzonderlijke akte van eedaflegging opgemaakt.

Aanleiding en context

Mevrouw Ine Daniels wordt verzocht om ter zitting de eed af te leggen in handen van de voorzitter van de raad ' Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen."

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Mevrouw Ine Daniels, wonende te As, Vlikkenbergstraat 7, geboren te Genk op 4 september 1998 wordt onmiddellijk ter zitting uitgenodigd en verzocht in de openbare vergadering en in handen van de voorzitter van de raad, de volgende eed af te leggen: "ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen."

Ine Daniels wordt als titelvoerend raadslid geïnstalleerd om het mandaat van Rik Kissmebeek, ontslagnemend, te vervolledigen.

Zij zal op de voorrangstabel de laatste plaats innemen.

5.

2022_GR_00007 - Geloofsbrieven van Erik Winters ter opvolging van Erik Notermans - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Kathleen De Cleene; Dirk Berghs; Erik Winters; Vital Vanclooster
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
5.

2022_GR_00007 - Geloofsbrieven van Erik Winters ter opvolging van Erik Notermans - Goedkeuring

2022_GR_00007 - Geloofsbrieven van Erik Winters ter opvolging van Erik Notermans - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Aan de heer Erik Winters werd gevraagd de geloofsbrieven in te dienen, hij diende volgende documenten in:

  • een recent uittreksel uit het bevolkingsregister
  • een recent uittreksel uit het strafregister model 1
  • een verklaring op eer dat men zich niet bevindt in één van de gevallen van onverenigbaarheid conform artikel 10 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017.

Het ingestelde onderzoek waaruit blijkt dat de heer Erik Winters sedert de verkiezing zonder enige onderbreking aan de voor de verkiesbaarheid gestelde voorwaarden voldaan heeft, en tot op dit ogenblik niet heeft opgehouden er aan te voldoen en zich tevens niet bevindt in een van de gevallen van onverenigbaarheid met het mandaat van raadslid.

Er zijn geen bezwaren voor het onderzoek van de geloofsbrieven van de heer Erik Winters ingediend bij de gemeenteraad.

Juridische grond

Artikel 6§3 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: de gemeentraad ondezeokt de gleoofsbrieven van de verkozen gemeenteraalsleden. Als dez goedkeurid zijn dienze de eed af te leggen en hun mandaat te aanvaarden in de openbare vergadering.

Artikel 10 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: inzake de onverenigbaarheid met het mandaat van raadslid.

Artikel 14 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: het gemeenteraadslid dat afstand doet wordt vervangen door zijn opvolger, die wordt aangewezen overeenkomstig artikel 169 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.

Aanleiding en context

De brief d.d. 16 december 2021 van de heer Erik Notermans waarbij hij meedeelt dat hij ontslag wenst te nemen per 31 december 2021.

Het gemeenteraadslid dat afstand doet wordt vervangen door zijn opvolger, die aangewezen wordt overeenkomstig artikel 169 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.

De heer Erik Winters is de tweede opvolger op lijst 2 N-VA van de verkiezingen van 14 oktober 2018. Eerste opvolger deed afstand van mandaat.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de geloofsbrieven van Erik Winters, wonend te 3665 As, Kruisstraat 25, geboren op 13 januari 1970, goed.

6.

2022_GR_00008 - Eedaflegging en aanstelling van Erik Winters tot raadslid - Akteneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Kathleen De Cleene; Dirk Berghs; Erik Winters; Vital Vanclooster
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
6.

2022_GR_00008 - Eedaflegging en aanstelling van Erik Winters tot raadslid - Akteneming

2022_GR_00008 - Eedaflegging en aanstelling van Erik Winters tot raadslid - Akteneming

Motivering

Argumentatie

Er wordt een afzonderlijke akte van eedaflegging opgemaakt.

Aanleiding en context

De heer Erik Winters wordt verzocht om ter zitting de eed af te leggen in handen van de voorzitter van de raad ' Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen."

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De heer Erik Winters, wonende te As, Kruisstraat 25, geboren te Genk op 13 januari 1970 wordt onmiddellijk ter zitting uitgenodigd en verzocht in de openbare vergadering en in handen van de voorzitter van de raad, de volgende eed af te leggen: "ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen."

Erik Winters wordt als titelvoerend raadslid geïnstalleerd om het mandaat van Erik Notermans, ontslagnemend, te vervolledigen.

Hij zal op de voorrangstabel de laatste plaats innemen.

7.

2022_GR_00009 - Geloofsbrieven van Vital Vanclooster ter opvolging van Valeer Hoogmartens - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Kathleen De Cleene; Dirk Berghs; Vital Vanclooster
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
7.

2022_GR_00009 - Geloofsbrieven van Vital Vanclooster ter opvolging van Valeer Hoogmartens - Goedkeuring

2022_GR_00009 - Geloofsbrieven van Vital Vanclooster ter opvolging van Valeer Hoogmartens - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Aan de heer Vital Vanclooster werd gevraagd de geloofsbrieven in te dienen, hij diende volgende documenten in:

  • een recent uittreksel uit het bevolkingsregister
  • een recent uittreksel uit het strafregister model 1
  • een verklaring op eer dat men zich niet bevindt in één van de gevallen van onverenigbaarheid conform artikel 10 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017.

Het ingestelde onderzoek waaruit blijkt dat de heer Vital Vanclooster sedert de verkiezing zonder enige onderbreking aan de voor de verkiesbaarheid gestelde voorwaarden voldaan heeft, en tot op dit ogenblik niet heeft opgehouden er aan te voldoen en zich tevens niet bevindt in een van de gevallen van onverenigbaarheid met het mandaat van raadslid.

Er zijn geen bezwaren voor het onderzoek van de geloofsbrieven van de heer Vital Vanclooster ingediend bij de gemeenteraad.

Juridische grond

Artikel 6§3 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: de gemeentraad ondezeokt de gleoofsbrieven van de verkozen gemeenteraalsleden. Als dez goedkeurid zijn dienze de eed af te leggen en hun mandaat te aanvaarden in de openbare vergadering.

Artikel 10 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: inzake de onverenigbaarheid met het mandaat van raadslid.

Artikel 14 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: het gemeenteraadslid dat afstand doet wordt vervangen door zijn opvolger, die wordt aangewezen overeenkomstig artikel 169 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.

Aanleiding en context

De brief d.d. 20 november 2021 van de heer Valeer Hoogmartens waarbij hij meedeelt dat hij ontslag wenst te nemen per 31 december 2021.

Het gemeenteraadslid dat afstand doet wordt vervangen door zijn opvolger, die aangewezen wordt overeenkomstig artikel 169 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.

De heer Vital Vanclooster is de zesde opvolger op lijst 3 CD&V van de verkiezingen van 14 oktober 2018.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de geloofsbrieven van Vital Vanclooster, wonende te Vlasroot 7, 3665 As,  geboren op 25 juni 1959 te Genk, goed.

8.

2022_GR_00010 - Eedaflegging en aanstelling van Vital Vanclooster tot raadslid - Akteneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Kathleen De Cleene; Dirk Berghs; Vital Vanclooster
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
8.

2022_GR_00010 - Eedaflegging en aanstelling van Vital Vanclooster tot raadslid - Akteneming

2022_GR_00010 - Eedaflegging en aanstelling van Vital Vanclooster tot raadslid - Akteneming

Motivering

Argumentatie

Er wordt een afzonderlijke akte van eedaflegging opgemaakt.

Aanleiding en context

De heer Vital Vanclooster wordt verzocht om ter zitting de eed af te leggen in handen van de voorzitter van de raad ' Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen."

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De heer Vital Vanclooster, wonende te As, Vlasroot 7 geboren te Genk op 25 juni 1959 wordt onmiddellijk ter zitting uitgenodigd en verzocht in de openbare vergadering en in handen van de voorzitter van de raad, de volgende eed af te leggen: "ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen."

Vital Vanclooster wordt als titelvoerend raadslid geïnstalleerd om het mandaat van Valeer Hoogmartens, ontslagnemend, te vervolledigen.

Hij zal op de voorrangstabel de laatste plaats innemen.

9.

2022_GR_00011 - Gemeentelijke dotatie 2022 voor PZ Carma - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Kathleen De Cleene; Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
9.

2022_GR_00011 - Gemeentelijke dotatie 2022 voor PZ Carma - Goedkeuring

2022_GR_00011 - Gemeentelijke dotatie 2022 voor PZ Carma - Goedkeuring

Motivering

Juridische grond

De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, in bijzonder artikel 40, derde en zesde lid en artikel 71, eerste lid.

Het Koninklijk besluit van 16 november 2001 houdende de nadere regels inzake de berekening en de verdeling van de gemeentelijke dotaties in de schoot van de meergemeente politiezone.

Besluit politieraad van 16 december 2021 waarbij de meerjarenbegroting werd goedgekeurd.

Aanleiding en context

De goedkeuring van de politiebegroting Carma rekening werd gehouden met de verdeelsleutel zoals bepaald in het koninklijk besluit van 16 november 2001 houdende bijzondere regels inzake de berekening en de verdeling van de gemeentelijke dotaties in de schoot van een meergemeenten politiezone.

Het verzoek van de politiezone Carma om voor 2022 een bedrag te voorzien van 780 287, 00 euro als gemeentelijke dotatie.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 9° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 9° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: beslissingen die een wet, een decreet of een uitvoeringsbesluit uitdrukkelijk aan de gemeenteraad voorbehoudt

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De bijdrage van de gemeente As van het dienstjaar 2022, zijnde 780 287,00 euro, goed te keuren en aan de politiezone Carma toe te kennen.

10.

2022_GR_00012 - Renteloze lening sportverenigingen - Toekenning bijkomende renteloze lening voetbalclub As-Niel United VZW - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
10.

2022_GR_00012 - Renteloze lening sportverenigingen - Toekenning bijkomende renteloze lening voetbalclub As-Niel United VZW - Goedkeuring

2022_GR_00012 - Renteloze lening sportverenigingen - Toekenning bijkomende renteloze lening voetbalclub As-Niel United VZW - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Gezien de snel stijgende populariteit van hun vereniging wil de voetbalclub As-Niel United bijkomende kleedkamers bouwen op het door hun in erfpacht van de gemeente As genomen terreinen, gelegen te Melkerijstraat z/n te 3665 Niel-bij-As. Om dit te financieren hebben ze aan de gemeente gevraagd om een investeringstoelage en een renteloze lening. Het totale bedrag van de renteloze lening bedraagt  de helft van de voorgedragen facturen met een maximum van  65.000 euro. De VZW zal het bedrag van deze renteloze lening terugbetalen aan de gemeente As in een periode van 30 jaar en dit in maandelijkse schijven van € 180,55 indien het maximale bedrag van € 65.000,00 geleend wordt, te storten voor de 10de van elke maand. Enkel de laatste aflossing, dus deze van december 2051, bedraagt 182,55 euro. De eerste terugbetaling dient uitgevoerd te zijn voor 10 januari 2021, de laatste voor 10 december 2051. 

De gemeente heeft deze renteloze lening ten bedrage van 65.000,00 euro toegekend op de gemeenteraad van 24 juni 2021.

Heden blijkt dat de lening niet voldoende is om alle kosten voor de bijkomende kleedkamers te dragen en daarom vraagt As-Niel United om het bedrag van de lening uit te breiden met 35.000,00 euro zodat het totale bedrag van de lening 100.000,00 euro bedraagt. Hier is reeds voldoende budget voor voorzien in het MJP 2020-2025.

Het totale bedrag van de renteloze lening bedraagt  de helft van de voorgedragen facturen met een maximum van 100.000 euro. De VZW zal het bedrag van deze renteloze lening terugbetalen aan de gemeente As in een periode van 30 jaar en dit in maandelijkse schijven van € 277,78 indien het maximale bedrag van € 100.000,00 geleend wordt, te storten voor de 10de van elke maand. Enkel de laatste aflossing, dus deze van december 2052, bedraagt 269,98 euro. De eerste terugbetaling dient uitgevoerd te zijn voor eind januari 2022, de laatste voor 10 december 2052.

De andere voorwaarden van de lening blijven identiek.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 1° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 1° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: de aan de gemeenteraad toegewezen bevoegdheden, vermeld in afdeling 1 en 2 van deel 2, titel 1, hoofdstuk 1 uit het decreet lokaal bestuur

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Een bijkomende renteloze lening ten bedrage van maximum 35.000,00 euro wordt toegevoegd aan de reeds bestaande renteloze lening ten bedrag van maximum 65.000,00 euro zodat een totale renteloze lening ten bedrage van de helft van de voorgedragen facturen met een maximum van € 100.000,00 wordt toegekend aan voetbalclub As-Niel United VZW volgens de modaliteiten vermeld in de leningsovereenkomst die integraal deel uitmaakt van deze beslissing.

Artikel 2

Het college van burgemeester en schepenen zal belast worden met de verdere afhandeling van dit dossier.

Artikel 3

De onderstaande leningsovereenkomst wordt goedgekeurd en vervangt de reeds bestaande overeenkomst d.d. 25 juni 2021:

                                                                

RENTELOZE LENING GEMEENTE AS AAN DE VZW MET ONDERNEMINGSNUMMER 0420175294 AS-NIEL UNITIED VZW D.D. 28 JANUARI 2022

Tussen de gemeente As,

vertegenwoordigd door de heer Tom Seurs, burgemeester en mevrouw Wendy Peeters, gemeentesecretaris, in uitvoering van het gemeenteraadsbesluit van 27 januari 2021

EN

De VZW ontstaan uit de fusie van voetbalclubs As VV en Niel SK, met zetel te Melkerijstraat z/n te 3665 As, met ondernemingsnummer 0420.175.294 en hierna de VZW genoemd, waarvoor optreden:

De heer Paulussen Marc, Tulpenstraat 81 te 3530 Houthalen-Helchteren en de heer Geebelen Wilfried, Nieuwheidestraat 2 te 3665 As,

 Is overeengekomen wat volgt:

 Artikel 1

De gemeente As verleent aan de VZW een renteloze lening ten bedrage van de helft van de voorgedragen facturen met een maximum van € 100.000,00. 

De beschikbaar gestelde gelden moeten aangewend worden voor de uitbreiding van de kleedkamers te Melkerijstraat z/n, 3665 As.

Deze overeenkomst vervangt de eerder aangegane overeenkomst d.d. 25 juni 2021.

 Artikel 2

De in artikel 1 bedoelde renteloze lening zal worden uitbetaald op bankrekeningnummer BE59 7390 1376 6826 van de VZW.

 Artikel 3

Na afronding van de werken dient een attest van de brandverzekering voor het gebouw voorgelegd te worden.

 Artikel 4

De VZW zal de renteloze lening ten bedrage van de helft van de voorgedragen facturen met een maximum van € 100.000,00 terugbetalen aan de gemeente As in een periode van 30 jaar en dit indien het maximumbedrag geleend wordt, in maandelijkse schijven van € 277,78, te storten voor de 10de van elke maand. Dit bedrag dient gestort te worden op rekeningnummer BE36 0910 0046 1181 van de gemeente As met als mededeling “renteloze lening kleedkamers 2022”. Enkel de laatste aflossing, dus deze van december 2052, bedraagt 276,98 euro.

De eerste terugbetaling dient uitgevoerd te zijn voor eind januari 2022, de laatste voor 10 december 2052.

Aflossingstabel lening:

Indien het uiteindelijk geleende bedrag lager zal blijken dan het maximum van 100.000,00 euro, zal het college van burgemeester en schepenen een aangepaste leningstabel goedkeuren.

Artikel 5

De uitbetaling van de renteloze lening zal geschieden in schijven volgens de volgende modaliteiten:

  • Bij elke aanvraag tot betaling van een schijf van de renteloze lening moet het formulier in bijlage ingevuld en ondertekend te worden, vergezeld door kopies van de te betalen facturen. 

Indien er geen factu(u)r(en) voorhanden zijn, mag de aanvraag tot betaling maximaal 20% van het maximale totale leningsbedrag bedragen, zijnde 20.000,00 euro. Deze beperking geldt dus niet indien er facturen ter betaling ingediend kunnen worden.

 

  • Bij elke volgende aanvraag dient een kopie van de volgende factu(u)r(en) en het

betaalbewijs aan de leverancier van de factu(u)r(en) die ingediend werden bij de vorige aanvraag of kastickets ter verantwoording van het bedrag dat uitbetaald werd zonder voorhanden zijnde facturen, toegevoegd te worden. 

Indien de bewijsstukken van de vorige aanvraag niet voldoen om deze vorige aanvraag te verantwoorden, wordt het saldo afgehouden van de huidige aanvraag.

 

  • Het dossier dient telkens ter goedkeuring binnengebracht te worden op het secretariaat of gemaild te worden naar de financiële dienst van de gemeente As

 

  • De ingediende facturen worden uitbetaald inclusief of exclusief BTW. De VZW verklaart schriftelijk of ze al dan niet BTW-plichtig is. Indien de vereniging BTW-plichtig is, worden de facturenbedragen exclusief BTW in aanmerking genomen voor subsidiëring.

 

  • De verantwoordingsstukken (facturen en kastickets) voor deze lening kunnen en mogen slechts 1 keer worden voorgelegd.

Artikel 6

Het bedrag van de renteloze lening mag enkel aangewend worden voor het doel waarvoor het is toegekend. Het niet-aanwenden van de lening of een gedeelte ervan voor deze bestemming geeft van rechtswege en onmiddellijk aanleiding tot het opeisen van het volledige bedrag van de lening, meer de wettelijke intresten op het niet-terugbetaalde kapitaal en dit vanaf datum van uitbetaling tot aan de volledige betaling van het saldo.

Artikel 7

Het niet-betalen van de maandelijkse aflossingen op de vervaldag geeft de aanleiding tot het aanrekenen van de wettelijke intrest vanaf de eerste dag van de maand volgend op de vervaldag. Deze wettelijke intrest zal aangerekend worden vanaf het vesturen van een aangetekende aanmaning. Indien de achterstallige aflossingen niet betaald zijn binnen de 30 dagen na het versturen van de aangetekende aanmaning, heeft de gemeente het recht om het volledige saldo van de lening in te vorderen, meer de wettelijke intresten tot aan de algehele terugbetaling.

Artikel 8

Ter financiële controle zal de VZW op verzoek van de bevoegde ambtenaar de nodige bewijsstukken van aanwending van de lening dienen voor te leggen, uitleg te verlenen over de voortgang van de werken en toegang te verschaffen tot de werken in uitvoering. Na afloop van de werken dient de VZW alle bewijsstukken van aanwending van de lening automatisch te overhandigen aan de gemeente As.

Artikel 9

Zolang het de normale werking van de VZW niet verstoord, zal de VZW verplicht worden om op vraag van de gemeente As de volledige accommodatie of een gedeelte ervan te laten gebruiken door recreatieve verenigingen. Behoudens eventuele schadevergoedingen, mag de VZW hiervoor geen vergoeding vragen aan de recreatieve verenigingen die gebruik maken van de accommodatie.

Artikel 10

De gemeente As mag 2x per jaar gratis gebruik maken van alle infrastructuur, of een deel ervan,   mits het de normale werking van de VZW niet verstoord.

Artikel 11

De VZW stemt ermee in dat gebeurlijke gemeentelijke toelages en/of subsidies die bij de toepassing van wettelijke bepalingen of bij toepassing van een gemeentelijk subsidiereglement door de gemeente verschuldigd zijn aan de VZW, kunnen verrekend worden tot beloop van de in dat jaar aan de gemeente verschuldigde en niet-betaald aflossing. In de gevallen waarin het totale bedrag van de lening opeisbaar wordt, zullen de voornoemde toelagen niet worden uitbetaald tot aan de volledige vereffening van het verschuldigde bedrag, inbegrepen alle kosten en intresten van de invordering.

11.

2022_GR_00013 - Wijziging afvaardiging bestuurders in de algemene vergadering SVK Het Scharnier vzw - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
11.

2022_GR_00013 - Wijziging afvaardiging bestuurders in de algemene vergadering SVK Het Scharnier vzw - Goedkeuring

2022_GR_00013 - Wijziging afvaardiging bestuurders in de algemene vergadering SVK Het Scharnier vzw - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

De stemgerechtigde leden die voor gedragen worden door de gemeente As moeten 2 natuurlijke personen zijn die beroepsmatig actief zijn rond huisvesting of kansarmoedebestrijding.

De geheime stemming voor de wijziging van de stemgerechtigde leden in de algemene vergadering:

  • Karel-Jan Vandormael afdelingshoofd ruimte bekomt .... stemmen ja, ... stemmen nee, ....stemmen onthouding

De verkozen kandidaten dienen een identificatiefiche in te vullen, te ondertekenen en een afgetekende kopie van de identiteitskaart (voor-en achterzijde) toe te voegen.

Juridische grond

Het samenwerkingsprotocol tussen de Stad Genk, de gemeene As, de gemeente Zutendaal, de gemeente Oudsbergen, cvba Nieuw Dak, CAW Limburg en cvba Landwaarts.

Artikel 3 van de statuten van het sociaal verhuurkantoor het Scharnier vzw d.d. 2006-03-10, met betrekking tot de kandidaatstelling van afgevaardigden in de algemene vergadering.

Gemeenteraadsbeslissing van 28 februari 2019 waarbij er reeds 2 stemgerechtigde leden als afgevaardigde voor de algemene vergadering werden aangeduid.

Aanleiding en context

Wijziging in het afdelingshoofd Ruimte geeft aanleiding tot een nieuwe vaststelling van afgevaardigd in de algemene vergadering van SVK Het Scharnier.

Aanstelling van Karel Jan Vandormael als nieuw afdelingshoofd Ruimte. Nele Steegmans werd bij gemeenteraadsbeslissing van 28 februari 2019 reeds aangesteld als stemgerechtigd lid.

Schrijven van SVK Het Scharnier vzw d.d. 17 december 2018 met de vraag om 2 stemgerechtigde leden in de algemene vergadering af te vaardigen voor de gemeente As.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 20° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 20° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het aanstellen en ontslaan van de leden van de raad van bestuur van een autonoom gemeentebedrijf, de beslissing tot ontbinding en vereffening van een autonoom gemeentebedrijf, en het aanstellen van de gemeentelijke vertegenwoordigers in de algemene vergadering van een extern verzelfstandigd agentschap in privaatrechtelijke vorm

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeente As vaardigt:;

  • Karel-Jan Vandormael, afdelingshoofd ruimte bekomt ...stemmen ja, .....stemmen nee en ...stemmen onthouding

af om als stemgerechtigde leden deel te nemen in de algemene vergaderingen van SVK het Scharnier vzw.

12.

2022_GR_00014 - Beheersovereenkomst tussen ANB en gemeente As van een strook grond gelegen op de Klaverberg te As en kadastraal gekend als As,1ste afd. , sectie C nr. 643 G5(deel) - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
12.

2022_GR_00014 - Beheersovereenkomst tussen ANB en gemeente As van een strook grond gelegen op de Klaverberg te As en kadastraal gekend als As,1ste afd. , sectie C nr. 643 G5(deel) - Goedkeuring

2022_GR_00014 - Beheersovereenkomst tussen ANB en gemeente As van een strook grond gelegen op de Klaverberg te As en kadastraal gekend als As,1ste afd. , sectie C nr. 643 G5(deel) - Goedkeuring

Motivering

Juridische grond
  • Decreet betreffende natuurbehoud en natuurlijk milieu dd. 21/10/1997.
  • Bosdecreet dd. 13/06/1990.
Aanleiding en context

Vanuit het Agentschap Natuur en Bos (ANB) is er een vraag gekomen om een strook grond te mogen beheren gelegen op de Klaverberg te As meer bepaald tussen het fietspad en de dienstweg van het volgend kadastraal perceel: 1ste afdeling, sectie C, nr. 643 G5/deel (zie plan in bijlage).

Voor ANB is deze strook belangrijk daar ze gelegen is tussen andere eigendommen van ANB in het domein ‘Klaverberg’ te As. Op vlak van natuurbehoud is deze strook interessant voor ANB, gezien de aansluiting met het natuurdomein Klaverberg, de ligging binnen een SBZ (Habitatrichtlijngebied Bosbeekvallei en aangrenzende bos- en heidegebieden te As-Opglabbeek-Maaseik) en de potenties van heischraal grasland in een droge vallei.

Het beheer kan probleemloos mee ingeschakeld worden in het beheer van Klaverberg door ANB. 

De strook blijft eigendom van de gemeente As en de houtopbrengst is voor ANB.

ANB heeft een modelovereenkomst opgesteld die in bijlage werd toegevoegd. 

Er werd navraag gedaan bij RLKM en Sport Vlaanderen of het overdragen van deze strook aan ANB problemen zou kunnen geven voor het toekomstig mtb-netwerk.

RLKM heeft doorgegeven dat ze geen problemen zien voor overdracht daar het hier over een smalle strook gaat en dit pad binnen de toegankelijkheidsregeling van de structuurvisie als geel staat ingekleurd wat wil zeggen te gebruiken door fietsers en wandelaars.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De modelovereenkomst betreffende de overdracht van een strook grond aan het Agentschap Natuur en Bos gelegen aan de Klaverberg te As tussen het fietspad en de dienstweg tot het volgende kadastrale perceel gekend als As, 1ste afdeling, Sectie C, nr. 643 G5/deel goed te keuren.

Artikel 2

Afschrift van dit besluit en de getekende overeenkomst over te maken aan het Agentschap Natuur en Bos.

13.

2022_GR_00015 - Akkoord voor de overdracht aan de gemeente As van de gewestweg N723a Lanklaarsesteenweg - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
13.

2022_GR_00015 - Akkoord voor de overdracht aan de gemeente As van de gewestweg N723a Lanklaarsesteenweg - Goedkeuring

2022_GR_00015 - Akkoord voor de overdracht aan de gemeente As van de gewestweg N723a Lanklaarsesteenweg - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Het Agentschap Wegen en Verkeer Limburg verwijst naar de principebeslissing van het schepencollege d.d. 2021.09.11 tot het principieel akkoord voor de overdracht van de N723a Lanklaarsesteenweg.

Men vraagt aan de gemeenteraad het akkoord voor de overdracht met bevestiging van de goede staat van berijdbaarheid en een ondertekend exemplaar van het bijgevoegde overdrachtsplan.

Het Agentschap Wegen en Verkeer dient het overdrachtsdossier ter bekrachtiging voor te leggen aan de Vlaamse Regering.

Volgende stukken dienen gedateerd en ondertekend door twee gemandateerden overgemaakt aan het Agentschap Wegen en Verkeer Limburg:

  • een gemeenteraadsbeslissing over het akkoord met de overdracht met bevestiging van de goede staat van berijdbaarheid
  • een ondertekend exemplaar van het bijgevoegde overdrachtsplan
Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad gaat akkoord met de overdracht van de N723a Lanklaarsesteenweg en de goede staat van berijdbaarheid.

Artikel 2

Het bijgevoegde overdrachtsplan werd goedgekeurd.


14.

2022_GR_00016 - GECORO - Wijziging samenstelling - Vaststelling

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
14.

2022_GR_00016 - GECORO - Wijziging samenstelling - Vaststelling

2022_GR_00016 - GECORO - Wijziging samenstelling - Vaststelling

Motivering

Argumentatie

De gemeentelijke commissie ruimtelijke ordening dient minstens 7 leden te tellen. 

Maximaal mogen er 5 leden hiervan hetzelfde geslacht hebben. 

Juridische grond

Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening artikel 1.3.3. 

Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van nadere regels voor de samenstelling, de organisatie en de werkwijze van de provinciale[ , intergemeentelijke (verv. BVR 7 september 2018, art. 1, I: 1 januari 2019)] en gemeentelijke commissies voor ruimtelijke ordening

Aanleiding en context

Elke gemeente in Vlaanderen stelt bij een nieuwe legislatuur een gemeentelijke commissie ruimtelijke ordening samen die advies kan geven, opmerkingen maken of voorstellen doen over alle aangelegenheden met betrekking tot de gemeentelijke ruimtelijke ordening, op eigen initiatief of op verzoek van het college van burgemeester en schepenen of de gemeenteraad. De gemeenteraad benoemt de voorzitter, de leden, de plaatsvervangers en de vaste secretaris.

Op 21 november 2019 heeft de gemeenteraad de maatschappelijke geledingen bepaald dewelke in de gemeentelijke commissie ruimtelijke ordening moeten zetelen nl:  vertegenwoordigers van * milieu * handelaars * werknemers * vrijetijd.

Er werd een uitgebreide oproep gedaan in het gemeentelijk infoblad, de vrijetijdsverenigingen werden aangeschreven waarna een aantal personen hun kandidatuur hebben ingediend:

VoornaamNaamVerenigingDeskundige Straat
nummerpostnummerGemeente
Els
Ferson
Natuurpunt

Smeetsbergstraat
39
3665
As
MartinReyskensACV-Niel-bij-As Mosselerlaan813600Genk
PeterKetsman architectDorpsstraat593665As
JanVerstraetenNatuurpuntMER-deskundigeSmeetsbergstraat283665As
BernardJarychVelt Nieuwstraat 153665As
LucScheepersAdviesraad lokale economie Steenweg  52 3665As
KatrienPalmers ruimtelijk planner Zuster Eduardalaan48 b 31 3600
Genk 


Mevrouw K. Palmers heeft op 4 december 2021 haar ontslag gegeven per mail (zie bijlage). Ze zal worden vervangen door mevrouw S. Debeuf (kandidatuurstelling in bijlage).

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 9° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 9° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: beslissingen die een wet, een decreet of een uitvoeringsbesluit uitdrukkelijk aan de gemeenteraad voorbehoudt

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

mevr. S. Debeuf wordt aangesteld als vervangster van mevr. K. Palmers (ontslagnemend deskundige gemeentelijke commissie ruimtelijke ordening)

15.

2022_GR_00017 - Gebruiksovereenkomsten loods station As - Gebruiksovereenkomst met Provincie Limburg en ondergebruiksovereenkomst met Real Life Gaming Belgium BV - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
15.

2022_GR_00017 - Gebruiksovereenkomsten loods station As - Gebruiksovereenkomst met Provincie Limburg en ondergebruiksovereenkomst met Real Life Gaming Belgium BV - Goedkeuring

2022_GR_00017 - Gebruiksovereenkomsten loods station As - Gebruiksovereenkomst met Provincie Limburg en ondergebruiksovereenkomst met Real Life Gaming Belgium BV - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

We menen dat het gebruik van de loods voor de organisatie van de real life horror game kan geregeld worden op basis van de twee ontwerpovereenkomsten in bijlage.

Korte samenvatting:

1. Contractvoorwaarden overeenkomst gebruik met Provincie Limburg

  • Gebruik van de loods voor gemeente As en recht van doorgang om goed te bereiken
  • Bestemming voor het gebruik voor organisatie van real life game, wijziging van bestemming mogelijk mits toestemming van de provincie (indien binnen 1 maand na aanvraag geen beslissing gekomen, wordt provincie geacht akkoord te gaan) 
  • Aanvaarding door de gemeente van de loods in huidige staat waarin het zich bevindt 
  • Opmaak plaatsbeschrijving toestand begin/einde gebruiksperiode
  • Gebruik door de gemeente van de loods als een goed huisvader 
  • Duur van de overeenkomst: bepaalde duur, 2 jaar, geen stilzwijgende verlenging, opzeg mogelijk van één maand voor gemeente en 6 maanden voor provincie
  • Vergoeding voor gebruik 630 euro per maand, te betalen door gemeente
  • Gemeente staat in voor kosten onderhoud- en herstellingswerken en gebruik van nutsvoorzieningen 
  • Ondergebruik: toestemming nodig van provincie en toestemming wordt reeds verleend voor organisatie real life game 
  • Gemeente aansprakelijk voor schade aan het goed toegebracht in kader van gebruik van de loods conform de overeenkomst (vrijwaart provincie)
  • Gemeente draagt belastingen, taksen en bijdragen, inclusief onroerende voorheffing 
  • Brandverzekering opgenomen door provincie, gemeente verbindt zich ertoe verzekering BA en alle roerende goederen in de loods te verzekeren tegen brand en waterschade

2. Contractvoorwaarden overeenkomst ondergebruik met Real Life Gaming 

  • Gemeente As verleent gebruik van loods en in de overeenkomst opgelijste treinen in ondergebruik aan Real Life Gaming NV
  • Bestemming: organisatie real life horror game, wijziging bestemming enkel mits goedkeuring gemeentebestuur 
  • Opmaak plaatsbeschrijving toestand begin/einde gebruiksperiode
  • Duur ondergebruik: periode van 2 jaar, geen stilzwijgende verlenging maar onderhandeling nieuw contract mogelijk mits verlening hoofdgebruikovereenkomst en gunstige evaluatie, opzegtermijn 6 maanden
  • Gebruiksvergoeding: 1.200 euro per maand incl. kosten water en elektriciteit; zolang real life game nog niet uitgebaat wordt maar voorbereidingen wel al worden getroffen in de loods verminderd tarief van 500 euro per maand 
  • Waarborg 1.200 euro 
  • Onderhoud en herstelling ten laste van ondergebruiker 
  • Inrichting ten laste van de ondergebruiker, verwijderbaar, goed in oorspronkelijke staat teruggeven 
  • Kosten internet, ... ten laste van ondergebruiker als ook belastingen en taksen inclusief onroerende voorheffing 
  • Stroomvoorzieningen te voorzien door ondergebruiker 
  • Brandverzekering gebouw en al aanwezige inboedel op verantwoordelijkheid van gemeente, ondergebruiker verbindt zich ertoe verzekering BA af te sluiten + brandverzekering op toevoeging aan de inboedel 
  • Ondergebruiker voorziet in brandveiligheid 
  • Vrijwaring gemeente aansprakelijkheid door ondergebruiker 
  • Geen veranderingen aan het goed zonder voorafgaande toestemming gemeentebestuur 
  • Ondergebruik is niet over te dragen
  • Gemeente houdt toezicht op concept, uitwerking, promotie e.d.
  • Gebruik als een goed huisvader, geen activiteiten of dergelijke die storend zijn voor gebruikers stationssite en/of reputatie gemeente As in gedrang brengen 
  • Ondergebruiker moet zelf voorzien in de nodige vergunningen 
  • Ondergebruiker krijgt sleutel die bij einde overeenkomst terug ingeleverd moet worden
Aanleiding en context

1. Overeenkomst gebruik loods gemeente As - Provincie Limburg

In de eerste plaats diende de situatie eigendom/gebruiksrecht over de loods uitgeklaard te worden. Er vonden veelvuldige contacten plaats met provincie Limburg, waarbij door de provincie als standpunt werd aangenomen dat zij niet alleen het eigenaarschap over de gronden van de stationssite maar ook over de loods zouden hebben overgekocht van de NMBS. 

Er werd door hen dan ook een voorstel overeenkomst opgemaakt voor het gebruik van de loods tussen de provincie (als eigenaar) en de gemeente (als gebruiker). Deze overeenkomst zou de overeenkomst van de gemeente met de organisatoren van de real life game moeten voorafgaan om de gebruiksrechten sluitend te regelen. 

Het schepencollege had na agendering op de gespreksronde opmerkingen geformuleerd op het ontwerp en hierop besloot de provincie een schatting te laten uitvoeren voor het bepalen van een marktconforme huurprijs voor een dergelijke loods. Deze schatting zou dan kunnen fungeren als startpunt voor de verdere bespreking over de vergoeding/de overeenkomst. De conclusie van de schatter was dat de normale huurwaarde voor de loods geraamd kan worden op 630 euro per maand (zie bijlage).

Na ontvangst van het schattingsverslag werden er, na bespreking met de bevoegde schepen, nog volgende opmerkingen vanuit gemeente As doorgegeven op de ontwerpovereenkomst: 

  • In principe is de gemeente akkoord met het bedrag van de schatter, alleen wensen we een voorbehoud te maken in de overeenkomst voor het geval dat de documenten alsnog teruggevonden kunnen worden waaruit de eigendom van gemeente As met betrekking tot de loods kan worden aangetoond. Het bestuur is er namelijk van overtuigd dat deze documenten destijds opgemaakt werden maar ze kunnen tot op heden niet teruggevonden worden. Betaling van de huurprijs houdt dus geen afstand in van eventuele eigendomsrechten die de gemeente kan laten gelden t.a.v. de loods en houdt ook geen erkenning in van eigendom in hoofde van de provincie. Zou dat nog toegevoegd kunnen worden in de overeenkomst? 
  • Onroerende voorheffing voor rekening van de gebruiker: dient o.i. niet door de gebruiker te worden betaald maar door de eigenaar. 
  • Is er een noodzaak om de eindgebruiker en bestemming van het gebruik expliciet op te nemen in het contract (m.n. organiseren van een real life game)? Is het gebruik door de gemeente hieraan exclusief verbonden of kan gemeente de loods ook los daarvan gebruiken? 
  • Indien het antwoord op vorige vraag is dat gebruiksrecht van de gemeente wel degelijk exclusief gekoppeld wordt aan real life game bestemming: kan er nog beding worden toegevoegd bij de duur van de overeenkomst dat voorziet dat de overeenkomst voortijdig beëindigd kan worden door de gemeente As indien de bestemming (gebruik voor real life game) vervalt en dat hiervoor een aangetekende kennisgeving bv. volstaat (of kortere opzegtermijn van een maand?). Dit in de hypothese dat de real life game niet opstart of vroegtijdig wordt stopgezet. Let wel, alsdan zouden poets, onderhoud, betalen nutsvoorzieningen e.d. ten laste komen van de provincie als eigenaar.

Hierop kwam op 10/12/21 volgend standpunt vanwege (de juriste van) de provincie

  • Alle bezorgde documenten en de info waarover de provincie reeds beschikte werden opnieuw bekeken om de eigendomsrechten op te loods na te gaan. De loods werd opgericht in 2008 (vergunning februari 2008) door de vzw Kolenspoor (0465.078.673) en is bij het einde van de bezettingsovereenkomst tussen NMBS en vzw Kolenspoor eigendom geworden van de NMBS. Overeenkomstig artikel 1 punt 3 van de bezettingsovereenkomst tussen NMBS en vzw Kolenspoor blijven de wijzigingen die de bezetter heeft aangebracht zijn eigendom in afwijking van de regels inzake recht van natrekking. Dit impliceert dat een tijdelijk recht van opstal ontstond waardoor vzw Kolenspoor tijdens de duur van de bezettingsovereenkomst eigenaar was van de loods. Overeenkomstig artikel 3 worden eventuele constructies bij het verstrijken van de duur van de bezettingsovereenkomst of bij voortijdige opzegging ervan (zie artikel 2) ofwel afgebroken ofwel zonder vergoeding verworven door de NMBS. Dit gebeurt onder voorbehoud van punt 3 van artikel 2. In dit punt wordt bepaald dat indien de overeenkomst voortijdig wordt beëindigd door de NMBS omwille van redenen van openbaar nut de bezetter toch een vergoeding krijgt voor zijn investeringen. Aangezien de bezettingsovereenkomst tussen NMBS en vzw Het Kolenspoor eenzijdig werd opgezegd door NMBS omwille van andere redenen dan het openbaar nut (https://www.hln.be/genk/ruzie-over-oud-kolenspoor~a9c41624/) werd de loods toen zonder vergoeding verworven door de NMBS. De gemeente As heeft in 2016 nog een nieuwe bezettingsovereenkomst afgesloten met de NMBS voor de ganse stationssite inclusief perceel 921/10B (de loods) (zie bijlage 204796001-plan + 204796001-C340). Uit deze overeenkomst blijkt niet dat de loods eigendom zou zijn van vzw Kolenspoor of de gemeente As, maar enkel dat de site mag gebruikt worden door de gemeente As voor renovatie van voertuigen en het onderhoud van slaapwagons met uitsluiting van enige commerciële activiteit. Uit het voorgaande blijkt dat de NMBS eigenaar is geworden van de loods bij de voortijdige beëindiging van de bezettingsovereenkomst tussen NMBS en vzw Kolenspoor en dat de NMBS deze loods dan ook als eigenaar bij akte d.d. 23 december 2020 kon verkopen aan de provincie. Het opnemen van enig voorbehoud omtrent de eigendomssituatie van de loods in het ontwerp van bezettingsovereenkomst voor de loods is dan ook niet nodig.
  • Wat de onroerende voorheffing betreft, geldt er enkel voor huurovereenkomsten m.b.t. de hoofdverblijfplaats (woninghuur) een verbod om de onroerende voorheffing ten laste te leggen van de huurder. Aangezien in casu het al dan niet verschuldigd zijn van onroerende voorheffing samenhangt met het gebruik van de loods/de activiteiten die er plaatsvinden, rekent de provincie de eventuele onroerende voorheffing die zij zou moeten betalen door aan de gebruiker. De gemeente As kan deze verplichting uiteraard verder doorschuiven naar Real Life Gaming BV.
  • Wat de bestemming betreft, wordt momenteel in artikel 2 vermeld dat de loods zal gebruikt worden voor de organisatie van real life games. Deze bestemming kan te allen tijde mits voorafgaande toestemming van de provincie gewijzigd worden. De provincie wenst immers op de hoogte te worden gebracht indien de gemeente As andere activiteiten zou willen gaan organiseren in de loods en mee te beslissen over wat ter plaatse gewenst is. Indien de gemeente As tijdens de duur van de overeenkomst dus andere activiteiten wenst te organiseren in de loods, kan de bestemming steeds worden aangepast via een beslissing hierover van de deputatie. In de bijgevoegde aangepaste ontwerpovereenkomst werd wel nog volgende toevoeging gedaan: "De beslissingsbevoegdheid hierover berust bij de deputatie. Indien de deputatie binnen een termijn van 1 maand na ontvangst van de vraag om toestemming te verlenen voor een wijziging van bestemming geen beslissing hierover heeft genomen, wordt de provincie geacht akkoord te gaan met de gevraagde wijziging."
  • Wat de opzeg betreft, werd de bepaling aangepast en een verschillende opzegtermijn opgenomen naargelang de partij die wenst op te zeggen, namelijk voor de gemeente een opzegtermijn van één maand en voor de provincie de reeds vermelde opzegtermijn van 6 maanden. 

We wensen de aangepaste overeenkomst van Provincie Limburg te laten goedkeuren door het schepencollege en vervolgens de gemeenteraad. 

2. Overeenkomst ondergebruik gemeente As - Real Life Gaming Belgium 

Anderzijds moest er nog een formele overeenkomst worden uitgewerkt tussen de gemeente As en  de organisatoren van de real life game. De bedoeling is om het toeristisch aanbod in de gemeente uit te breiden met een “real life horror game” die georganiseerd kan worden in de loods gelegen aan het Station As en hiervoor samen te werken met externe partner Real Life Gaming Belgium

De partner heeft een subsidiedossier ingediend bij Toerisme Limburg (Leisurefonds) en inmiddels bekomen voor de uitwerking van dit project. 

Voor de verdere uitbouw van het project en om voldoende zekerheid te bekomen voor verdere investeringen, wensen zij met ons een formele overeenkomst aan te gaan betreffende het gebruik van de loods. In het verleden werd enkel een voorlopige afsprakennota opgemaakt, dewelke ten einde liep 01/12/21 (in afwachting van een meer definitieve overeenkomst).

De partner wil vooral voldoende zekerheid voor het gebruik van de loods over een minimale periode van 2 jaar en is bereid om een gebruiksvergoeding te betalen (hiervoor hebben in het verleden al onderhandelingen plaatsgevonden). 

Er werd een ontwerpovereenkomst ondergebruik uitgewerkt door de toeristische dienst, dewelke we ter goedkeuring willen voorleggen. Deze overeenkomst wordt uiteraard enkel ter ondertekening voorgelegd zodra de overeenkomst hoofdgebruik (gemeente-provincie Limburg) is goedgekeurd en ondertekend. 

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de overeenkomst voor het gebruik van de loods tussen gemeente As en provincie Limburg goed. 

Artikel 2

De gemeenteraad keurt de overeenkomst voor het ondergebruik van de loods tussen gemeente As en Real Life Gaming Belgium BV goed. 

Artikel 3

De gemeenteraad geeft een delegatie van ondertekening aan Burgemeester Tom Seurs en aan Algemeen Directeur Wendy Peeters voor de ondertekening van de overeenkomsten inzake gebruik en ondergebruik van de loods aan het station van As. 

16.

2022_GR_00018 - 2022-001 - Aanstelling architect herinrichting stationssite - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
16.

2022_GR_00018 - 2022-001 - Aanstelling architect herinrichting stationssite - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2022_GR_00018 - 2022-001 - Aanstelling architect herinrichting stationssite - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Aanstelling architect herinrichting stationssite ” werd een bestek met nr. 2022-001 opgesteld door de Gemeente As - dienst Mens.

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 99.775,00 excl. btw of € 120.727,75 incl. 21% btw.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

 

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

                    Het bestek met nr. 2022-001 en de raming voor de opdracht “Aanstelling architect herinrichting stationssite ”, opgesteld door de Gemeente As - dienst Mens worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 99.775,00 excl. btw of € 120.727,75 incl. 21% btw.

Artikel 2

                    Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

                    De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan 2020-2025.

 

20.

2022_GR_00022 - Verandering fractienaam sp.a naar Vooruit - Akteneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
20.

2022_GR_00022 - Verandering fractienaam sp.a naar Vooruit - Akteneming

2022_GR_00022 - Verandering fractienaam sp.a naar Vooruit - Akteneming

Motivering

Argumentatie

In bijlagen twee documenten:  

1.       Een attest van Vooruit nationaal ondertekend door Conner ROUSSEAU, de nationaal voorzitter, Melissa DEPRAETERE, de fractievoorzitter voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers en Hannelore GOEMAN, de fractievoorzitter van het Vlaams Parlement. Met dit attest geeft Vooruit nationaal de toestemming aan de fractieleden van sp.a in de gemeenteraad van As om voortaan de fractienaam Vooruit te gebruiken.  

 2.       Een attest van de sp.a fractie in de gemeenteraad van As ondertekend door alle gemeenteraadsleden van de sp.a fractie waarin zij zich akkoord verklaren om als fractie de naam van sp.a te veranderen in Vooruit

Er is geen regel die de wijziging van de naam van een fractie verbiedt.

Juridische grond

De uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018.

De installatievergadering van 4 januari 2019.

Aanleiding en context

E-mail van vrijdag 21 januari 2022 waarbij Birgit Pues vervangend fractieleider sp.a As vraagt aan de gemeenteraad om akte te nemen van de wijziging van de fractienaam sp.a naar Vooruit.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van de naamswijziging van de fractie sp.a naar Vooruit.

17.

2022_GR_00019 - Notulen - Audio - video zittingsverslag openbare zitting gemeenteraad 16 december 2021 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
17.

2022_GR_00019 - Notulen - Audio - video zittingsverslag openbare zitting gemeenteraad 16 december 2021 - Goedkeuring

2022_GR_00019 - Notulen - Audio - video zittingsverslag openbare zitting gemeenteraad 16 december 2021 - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Er werden tijdens de vergadering geen opmerkingen gemaakt over de redactie van de notulen van de vorige gemeenteraadszitting.

Aanleiding en context

Audio zittingsverslag van de gemeenteraad van 16 december 2021:

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt het audio-video zittingsverslag van de openbare zitting van 16 december 2021 goed. 

>> https://youtu.be/QJJIyyvHwKU

18.

2022_GR_00020 - Notulen - Openbare zitting van 16 december 2021 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Anja Smets; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Afwezig
Dirk Berghs
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
18.

2022_GR_00020 - Notulen - Openbare zitting van 16 december 2021 - Goedkeuring

2022_GR_00020 - Notulen - Openbare zitting van 16 december 2021 - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie
Er werden tijdens de vergadering geen opmerkingen gemaakt over de redactie van de notulen van de vorige gemeenteraadszitting.
Aanleiding en context
De notulen van de vorige gemeenteraadszitting moeten goedgekeurd worden.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de notulen van de openbare zitting van 16 december 2021 goed.

19.

2022_GR_00021 - Aanwijzing tot gemeentelijke omgevingsambtenaar - Goedkeuring

Goedgekeurd
19.

2022_GR_00021 - Aanwijzing tot gemeentelijke omgevingsambtenaar - Goedkeuring

2022_GR_00021 - Aanwijzing tot gemeentelijke omgevingsambtenaar - Goedkeuring