Terug
Gepubliceerd op 22/03/2024

2024_GR_00007 - Rapport klachtenbehandeling en openbaarheid van bestuur 2023 - Kennisneming

Gemeenteraad
do 22/02/2024 - 20:30 Raadzaal
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur

Verontschuldigd

Jill Bruggeman

Secretaris

Wendy Peeters, Algemeen directeur
2024_GR_00007 - Rapport klachtenbehandeling en openbaarheid van bestuur 2023 - Kennisneming 2024_GR_00007 - Rapport klachtenbehandeling en openbaarheid van bestuur 2023 - Kennisneming

Motivering

Juridische grond

Artikel 303 ยง3 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: de algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan de gemeenteraad over de klachten ingediend tegen de gemeente.

Aanleiding en context

Jaarlijks rapportage over het klachtenregister en het register van openbaarheid van bestuur.

In 2023 werden er 4 klachten en 19 aanvragen in het kader van openbaarheid van bestuur geregistreerd.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het rapport van klachtenbehandeling 2023 en van het rapport openbaarheid van bestuur 2023.