Terug
Gepubliceerd op 19/04/2024

Notulen  Gemeenteraad

do 21/03/2024 - 20:30 Raadzaal

Samenstelling

Aanwezig

Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur

Verontschuldigd

Lea Meermans

Secretaris

Wendy Peeters, Algemeen directeur

Agendapunten

1.

2024_GR_00021 - Gebruik van het leerplan Leer Lokaal voor het gemeentelijk/stedelijk basisonderwijs - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans; Lisa Lambrigts
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
1.

2024_GR_00021 - Gebruik van het leerplan Leer Lokaal voor het gemeentelijk/stedelijk basisonderwijs - Kennisneming

2024_GR_00021 - Gebruik van het leerplan Leer Lokaal voor het gemeentelijk/stedelijk basisonderwijs - Kennisneming

Motivering

Argumentatie

Volgens het participatiedecreet is een overleg met de schoolraad niet nodig, maar het is toch wenselijk om de schoolraad te informeren over het voornemen om Leer Lokaal te gebruiken.

Hoewel syndicale inspraak hier geen procedurele vormvereiste is, is het toch raadzaam om de vakorganisaties schriftelijk te informeren over het voornemen om Leer Lokaal te gebruiken. 

Het schoolbestuur stelt na toetsing vast dat Leer Lokaal voldoet aan alle criteria en kiest daarom voor het gebruik van Leer Lokaal in zijn school/scholen van het basisonderwijs.

Het leerplan is ter inzage beschikbaar (na afspraak GBAS). 

Juridische grond
  • het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 40, §1-§2 (enkel voor het Vlaams Gewest)
  • de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, artikel 117; (enkel voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest)
  • het decreet basisonderwijs van 25 februari 1997, artikel 45 en art. 62, §1, 9° en §2, 2°
  • het Besluit van de Vlaamse Regering van 10 november 2006 tot vaststelling van de goedkeuringscriteria en indieningsmodaliteiten van de leerplannen
Aanleiding en context

Een schoolbestuur moet voor elk van zijn scholen beschikken over door de overheid goedgekeurde leerplannen.

Een schoolbestuur kan ervoor kiezen om eigen leerplannen te ontwikkelen en in te dienen of gebruik te maken van leerplannen die door derden worden ontwikkeld en ingediend.

De leerplannen zijn voor de onderwijsinspectie een aanvullend instrument om het kwaliteitsbeleid van een school te kaderen.

Het naleven van de reglementering over de leerplannen is een erkenningsvoorwaarde.

Een officiële school moet bovendien als erkenningsvoorwaarde de leerplannen volgen van ofwel OVSG, POV of het gemeenschapsonderwijs, ofwel eigen leerplannen ermee verenigbaar.

Een leerplan moet voldoen aan de volgende decretale en reglementaire criteria:

  • het is beperkt in omvang;
  • het laat voldoende ruimte voor de inbreng van scholen, leraren, lerarenteams of leerlingen en geeft dit ook aan;
  • het neemt alle door het Vlaams Parlement goedgekeurde ontwikkelingsdoelen voor het kleuteronderwijs en eindtermen voor het gewoon lager onderwijs letterlijk op waarbij transparant het onderscheid wordt gemaakt tussen welke doelen de eindtermen realiseren en met welke doelen de ontwikkelingsdoelen worden nagestreefd;
  • het is in overeenstemming met de internationale en grondwettelijke beginselen inzake de rechten van de mens en van het kind in het bijzonder;
  • het respecteert de goedgekeurde eindtermen en ontwikkelingsdoelen;
  • het wordt in samenhang ingediend met andere leerplannen;
  • het vermeldt de doelgroep;
  • het vermeldt de administratieve benamingen van de leerlingengroepen voor wie het leerplan bestemd is;
  • het leerplan maakt de systematiek duidelijk volgens welke het is opgebouwd (geeft samenhang weer met voorafgaande en volgende leerjaren);
  • het leerplan vertoont consistentie met de ontwikkelingsdoelen en de eindtermen;
  • het leerplan vermeldt duidelijk welke materiële vereisten minimaal noodzakelijk zijn voor een goede uitvoering. 

Het schoolbestuur houdt ook rekening met de volgende bijkomende criteria over het pedagogisch project van de school/scholen:

  • de mate waarin het leerplan compatibel is met het open karakter (open staan voor alle leerlingen ongeacht de ideologische, filosofische of godsdienstige opvattingen van de ouders en de leerling) van een school van het officieel gesubsidieerd onderwijs;
  • de mate waarin het leerplan compatibel is met het eigen pedagogisch project;
  • de mate waarin het leerplan compatibel is met de beginselverklaring neutraliteit van het stedelijk en gemeentelijk onderwijs;
  • de mate waarin het leerplan de school kansen biedt om het curriculum af te stemmen op de eigen schoolcontext en visie (schooleigen curriculum);
  • de mate waarin het leerplan vergezeld wordt van didactische toelichting die ondersteunend is voor de leraren.

OVSG heeft ten behoeve van zijn schoolbesturen en met respect voor de lokale autonomie onder de naam Leer Lokaal een nieuw geïntegreerd leerplan ontwikkeld voor de basisschool . Dit digitaal leerplan (online tool met achterliggende databank) bevat de authentieke en decretaal vastgelegde onderdelen, maar het is ruimer dan dat. Leer Lokaal bestaat namelijk uit een basisleerlijn, ondersteunende doelen, verdiepende doelen en uitbreidingsdoelen en vertrekt vanuit de zestien Europese sleutelcompetenties.

OVSG heeft Leer Lokaal ingediend bij de onderwijsinspectie. De onderwijsinspectie heeft een advies tot definitieve goedkeuring uitgebracht. De Vlaamse Regering heeft Leer Lokaal definitief goedgekeurd. 

Het schoolbestuur wenst op voorstel van de directeur gebruik te maken van Leer Lokaal voor zijn school/scholen van het basisonderwijs.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 40 §2 van het decreet lokaal bestuur
Artikel 40 §2 van het decreet lokaal bestuur: De gemeenteraad bepaalt het beleid van de gemeente en kan daarvoor algemene regels vaststellen.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis dat het leerplan Leer Lokaal van OVSG wordt gebruikt in de school/scholen van het gemeentelijk/stedelijk basisonderwijs, met name: Gemeentelijke Basisschool As, Schoolstraat 1, 3665 As.

2.

2024_GR_00022 - Fietscirculatieplan As - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
2.

2024_GR_00022 - Fietscirculatieplan As - Kennisneming

2024_GR_00022 - Fietscirculatieplan As - Kennisneming

Motivering

Aanleiding en context

Voor de opmaak van het fietsplan stelde de gemeente een studiebureau Mobiel 21 aan, die voor de opmaak van de fietskaart  samenwerkt met Maplix.

Het startoverleg voor de opmaak van het fietsplan vond plaats begin 2023, waarna de gemeente samen met Mobiel 21 en Maplix de huidige verkeersinfrastructuur in As in kaart bracht.

Vanaf 21 april t.e.m. 15 juni 2023 kregen de burgers de kans om deel te nemen aan de Fietsenquête (digitale kaartbevraging) waarbij ze hun ervaringen en inzichten konden delen ivm fietsveiligheid, knel- of verbeterpunten, de routes die ze gebruiken,... Hier namen 513 Assenaren aan deel.

Na een grondige analyse van deze gegevens en een plaatsobservatie werden de burgers opnieuw geconsulteerd tijdens een burgerpanel. 

Hieraan namen een 15-tal burgers deel en werden diverse aandachtpunten verder in detail bekeken zoals oa. welke routes aanbevolen en welke te vermijden zijn.

Hierna volgde nog diverse overlegmomenten om uiteindelijk tot een definitief fietsplan te komen en een fietsroutekaart. Dit document wordt toegevoegd in bijlage.

Het fietsplan zal voor de eerste keer voorgesteld worden aan de burgers op 31/03/2024 tijdens de ronde van Vlaanderen.

Zoals ook omschreven in het fietsplan en de actietabel zullen er nu verder concrete acties uitgewerkt worden om de aandachtpunten (knelpunten) in As verder aan te pakken.

Diverse (trage) wegen zullen op korte termijn al aangepakt worden met de subsidie die we verkregen hebben via het Kopenhagenplan.

De fietskaart is een interactieve kaart dus de geplande werkzaamheden zullen gaandeweg ook nog weergegeven gaan worden op de kaart.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het fiets(circulatie)plan dat toegevoegd werd in bijlage.

3.

2024_GR_00023 - Limburgse RPR - Occasionele gezamenlijke opdracht - Aanstellen diverse dienstverleners i.k.v. nieuw verloningsbeleid (Fase 1 Concept) - selectieleidraad - lastvoorwaarden en gunningswijze en delegatie gunningsleidraad - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
3.

2024_GR_00023 - Limburgse RPR - Occasionele gezamenlijke opdracht - Aanstellen diverse dienstverleners i.k.v. nieuw verloningsbeleid (Fase 1 Concept) - selectieleidraad - lastvoorwaarden en gunningswijze en delegatie gunningsleidraad - Goedkeuring

2024_GR_00023 - Limburgse RPR - Occasionele gezamenlijke opdracht - Aanstellen diverse dienstverleners i.k.v. nieuw verloningsbeleid (Fase 1 Concept) - selectieleidraad - lastvoorwaarden en gunningswijze en delegatie gunningsleidraad - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht "Occasionele gezamenlijke opdracht - Aanstellen diverse dienstverleners i.k.v. nieuw verloningsbeleid (Fase 1 Concept)” werd een selectieleidraad met nr. 2023-5457 opgesteld door dienst aankopen, in samenspraak met de 33 deelnemende besturen (partijen).

De opdracht is opgedeeld in volgende percelen:

• Perceel 1: Functie-, loonhuis en HR instrumenten, geraamd op € 200.000,00 excl. btw of € 242.000,00 incl. 21% btw.

• Perceel 2: Cafetariaplan, geraamd op € 125.000,00 excl. btw of € 151.250,00 incl. 21% btw.

De totale uitgave wordt geraamd op € 325.000,00 excl. btw of € 393.250,00 incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling.

Deze raming overschrijdt de limieten van de Europese bekendmaking.

Stad Hasselt treedt op als penhouder en staat in voor de opmaak van de opdrachtdocumenten, van het selectieverslag/verslag van nazicht van de offertes, etc.

Alle deelnemende besturen dienen zowel de selectie- en de gunningsleidraad als de selectie/gunningsbeslissing door hun eigen bevoegde organen te laten goedkeuren. Om de timing in deze opdrachten bij de deelnemende besturen zoveel mogelijk gelijk te laten lopen, zal de gemeenteraad de bevoegdheid om de gunningsleidraad goed te keuren, toevertrouwen aan het college van burgemeester en schepenen in toepassing van artikel 41, tweede lid, 10°, b) van het decreet lokaal bestuur. Conform de goedgekeurde samenwerkingsovereenkomst zal elke Partij instaan voor de betaling van het aandeel van de prijs overeenstemmend met het aantal medewerkers in loondisnet binnen haar organisatie.

Conform de goedgekeurde samenwerkingsovereenkomst zal een boeteclausule worden toegepast indien een deelnemend lokaal bestuur na ondertekening zijn deelname aan de samenwerking alsnog wenst te beëindigen.

Juridische grond

Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen van 20 januari 2023. Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 48. Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen.

Aanleiding en context

Het recente Besluit van de Vlaamse Regering (BVR RPR) van 20 januari 2023 biedt lokale besturen in Limburg meer flexibiliteit en autonomie in hun HR-beleid.

Ook beoogt het besluit om externe mobiliteit tussen overheidsniveaus te stimuleren. Tot slot introduceert het kaderbesluit ook verschillende moderne HR instrumenten voor de lokale en provinciale besturen.

Alle kenmerken van de arbeidsmarkt wijzen erop dat de “war for talent” niet zal verbeteren, met een stijging van het aantal knelpuntfuncties tot gevolg. Hierdoor stijgt het risico op zowel opwaartse druk op onze loonschalen als braindrain naar de privésector. Als nu reeds bij besturen het gevoel bestaat dat we elkaars beste collega’s van elkaar afsnoepen met betere voorwaarden, kan dit nog verergeren als elk bestuur zijn eigen verloningsbeleid zal creëren. De Regioraad Limburg wenste de mogelijkheden van het nieuwe BVR RPR te onderzoeken met als doel de ontwikkeling van een gemeenschappelijk Limburgs kader en de daarmee samenhangende HR instrumenten.

Er werd beslist om dit te doen onder de vorm van occasionele gezamenlijke opdrachten. Na rondvraag in de Regio wensen 32 van de 42 lokale besturen en de provincie Limburg deel te nemen aan deze opdrachten. De samenwerkingsovereenkomst die hiervoor werd opgemaakt met de afspraken voor de verdere organisatie van de gezamenlijke opdrachten werd door de bevoegde organen van alle 33 deelnemende besturen goedgekeurd.

De eerste stap in deze historische Limburgse samenwerking op HR-niveau is het in de markt zetten van de occasionele gezamenlijke opdracht “Aanstellen diverse dienstverleners in het kader van het nieuwe verloningsbeleid (Fase 1 Concept)”.

Een selectieleidraad werd ontwikkeld om geïnteresseerde partijen uit te nodigen om een aanvraag tot deelneming voor deze opdracht in te dienen. Deze selectieleidraad strekt er enkel toe geschikte kandidaten te selecteren die in de volgende fase van de gunningsprocedure uitgenodigd zullen worden om een offerte in te dienen op grond van de gunningsleidraad die enkel zal worden overgemaakt aan de geselecteerde kandidaten.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de bijgevoegde selectieleidraad en de raming voor de opdracht “Occasionele gezamenlijke opdracht - Aanstellen diverse dienstverleners i.k.v. nieuw verloningsbeleid (Fase 1 Concept)”, goed. De raming bedraagt € 325.000,00 excl. btw of € 393.250,00 incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling.

Artikel 3

De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal en Europees niveau.

Artikel 4

De gemeenteraad vertrouwt de bevoegdheid voor het vaststellen van de gunningsleidraad van de in artikel 1 vermelde opdracht toe aan het college van burgemeester en schepenen in toepassing van artikel 41, tweede lid, 10°, b) van het decreet lokaal bestuur.

Artikel 5

De kredieten voor de uitgaven van deze opdracht zijn voorzien

4.

2024_GR_00024 - Protocol tussen Gemeente As en de Vlaamse Regering inzake de voorwaarden en modaliteiten van wederzijdse elektronische mededeling van de persoonsgegevens van tijdelijk ontheemden personen uit Oekraïne in de huisvestingstool - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
4.

2024_GR_00024 - Protocol tussen Gemeente As en de Vlaamse Regering inzake de voorwaarden en modaliteiten van wederzijdse elektronische mededeling van de persoonsgegevens van tijdelijk ontheemden personen uit Oekraïne in de huisvestingstool - Goedkeuring

2024_GR_00024 - Protocol tussen Gemeente As en de Vlaamse Regering inzake de voorwaarden en modaliteiten van wederzijdse elektronische mededeling van de persoonsgegevens van tijdelijk ontheemden personen uit Oekraïne in de huisvestingstool - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In dit protocol worden de voorwaarden en modaliteiten van de wederzijdse elektronische mededeling van de persoonsgegevens, bestaande uit twee gegevensstromen tussen de gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken en het lokaal bestuur uiteengezet. De gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken van de Vlaamse huisvestingstool bestaan uit de leidend ambtenaar van het agentschap 'Binnenlands Bestuur' en de leidend ambtenaar van het agentschap 'Wonen in Vlaanderen'.

Er zijn twee gegevensstromen

  • enerzijds is er een elektronische mededeling van persoonsgegevens vanuit de Vlaamse huisvestingstool door de gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken naar het lokaal bestuur. Organisaties, bedrijven en verenigingen kunnen zich inschrijven op de huisvestingstool om hun huisvestingslocaties te registreren voor de opvang van tijdelijk ontheemden uit Oekraïne. Ook gegevens omtrent de subsidiering kunnen hier gedeeld worden.
  • anderzijds is er een elektronische mededeling van persoonsgegevens vanuit het lokaal bestuur naar de gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken. Dit betreft zowel de gegevens van de eigen lokale opvangplaatsen, als mede de gegevens van de gemeentelijke coördinatoren van het lokaal bestuur. 

Het algemeen doel van de Vlaamse huisvestingstool is om te voorzien in de (nood)opvang van tijdelijk ontheemden. Door de registratie en en het beheer van de opvangplaatsen via de huisvestingstool, kunnen de opvangplaatsen worden gevalideerd met het oog op de subsidieregeling en desgevallend worden de opvangplaatsen ook toegewezen aan tijdelijk ontheemden. 

Het lokaal bestuur neemt de nodige veiligheidsmaatregelen in het kader van de gegevensuitwisseling. De Data Protection Officer van de gemeente As heeft op 21/02/2024 een positief advies gegevens betreffende het protocol. 

Juridische grond

* Richtlijn 2001/55/EG van de Raad van 20 juli 2001 betreffende minimumnormen voor het verlenen van tijdelijke bescherming in geval van massale toestroom van ontheemden en maatregelen ter bevordering van een evenwicht tussen de inspanningen van de lidstaten voor de opvang en het dragen van de consequenties van de opvang van deze personen.

* Uitvoeringsbesluit (EU) 2022/382 van de Raad van 4 maart 2022 tot vaststelling van het bestaan van een massale toestroom van ontheemden uit Oekraïne als gevolg van een gewapend conflict.

* Richtlijn 2001/55/EG verduidelijkt in artikel 13, lid 1 dat de lidstaten moeten zorgen voor een fatsoenlijk onderkomen voor de begunstigden van de tijdelijke bescherming.

* Besluit van de 8 april 2022 van de Vlaamse Regering (BVR) tot toekenning van een subsidie aan lokale besturen voor de opbouw van opvangcapaciteit voor tijdelijke ontheemden uit Oekraïne. Dit besluit regelt de subsidiëring van de duurzame huisvesting die via de huisvestingstool is geregistreerd. Dit besluit is mogelijk dankzij het volgende juridische kader

  • Vlaamse Codex overheidsfinanciën van 29 maart 2019
  • Besluit van de Vlaamse Regering van 17 maart 2017 tot uitvoering van het decreet van 5 februari 2016 houdende het toeristische logies.
  • Besluit Vlaamse Codex Overheidsfinanciën van 17 mei 2019
  • Besluit Vlaamse Codex Wonen van 2021

* Decreet van 18 juli 2008 betreffende het elektronische bestuurlijke gegevensbeheer. 

Aanleiding en context

In het voorjaar van 2022 brak er een gewapend conflict uit in Oekraïne met als gevolg de toestroom van Oekraïense oorlogsvluchtelingen in Europa. Middels Europese wetgeving werd aan de oorlogsvluchtelingen het statuut van tijdelijk ontheemden toegekend. Op deze manier kon deze groep aanspraak maken op een voorlopig verblijf in ons land, gekoppeld aan een financiële steun equivalent leefloon. Het Vlaamse gewest werd bevoegd voor de opvang van deze oorlogsvluchtelingen. De Vlaamse Regering besliste op 08 april 2022 om opdracht te geven een digitale huisvestingstool te ontwikkelen om de planning en uitvoering van de opvang mogelijk te maken. Tevens werd aan het opvangen van personen door een lokaal bestuur de nodige subsidies toegekend. Om conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG-wet) te handelen,  dient er een protocol te worden afgesloten. 

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt het protocol tussen de gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijke van het Vlaams Gewest, vertegenwoordig door de leidend ambtenaar van het agentschap 'Binnenlands Bestuur' en de leidend ambtenaar van het agentschap 'Wonen in Vlaanderen' en de gemeente As inzake de voorwaarden en modaliteiten van wederzijde elektronische mededeling van de persoonsgegevens van tijdelijk ontheemden personen uit Oekraïne, goed. 

5.

2024_GR_00025 - Samenwerkingsovereenkomst Saamo i.k.v. Zorgzame buurt - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
5.

2024_GR_00025 - Samenwerkingsovereenkomst Saamo i.k.v. Zorgzame buurt - Goedkeuring

2024_GR_00025 - Samenwerkingsovereenkomst Saamo i.k.v. Zorgzame buurt - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Om aan de opdrachten te kunnen voldoen, hebben we zeker de ondersteuning van Saamo nodig. Zij is gespecialiseerd in opbouwwerk.

Aanleiding en context

Op vrijdag 22 december 2023 besliste de Vlaamse Regering om verder in te zetten op Zorgzame Buurten. Elk project Zorgzame Buurt krijgt de kans om nog een jaar verder te werken, met extra middelen met een focus op de volgende opdrachten:  

  1. het lokaal bestuur en/of de Vlaamse Gemeenschapscommissie nauwer betrekken als partner in het netwerk;   
  2. inzetten op een gedeelde gedragenheid en structurele inbedding van het Zorgzame Buurt project door/bij de verschillende netwerkpartners;   
  3. inzetten op het delen van de kennis, expertise en opvolging van het  Zorgzame Buurt project door de netwerkpartners.

De middelen bedragen +/- € 28000, welke enkel als personeelskost mogen ingezet worden.

Voor As willen we de samenwerking met Saamo bestendigen in een nieuwe samenwerkingsovereenkomst:

  • doel = ondersteunen van het lokaal bestuur in de creatie van Zorgzame Buurt waar randvoorwaarden aan verbonden zijn:
    • intern en lokaal draagvlak realiseren
    • voldoende autonomie krijgen
    • vrijstellen van personeelsinzet binnen het lokaal bestuur = 0.3 VTE
  • financiële bepalingen = Saamo voorziet een opbouwwerker met de inzet van 0.3 VTE = € 24750 
    • basisfinanciering = € 24300.81 per jaar (bedrag is gekoppeld aan de loonindex)
    • een werkingsbudget van € 450 per jaar
  • engagement van het bestuur
    • vrijstelling van één of meerdere eigen personeelsleden met een inzet van minimaal 0,3 VTE
    • Het aanleveren van relevant cijfermateriaal en eventuele persoonsgegevens ;
    • Het creëren van draagvlak voor het project bij de interne diensten en beleid ;
    • Het aanstellen van een contactpersoon op ambtelijk (Kim Meyers) en politiek niveau (Nele Steegmans)
    • vormen van ondersteuning zoals ter beschikking stellen van locaties, ...
  • duur van de overeenkomst = van 1 april 2024 t.e.m. 28 februari 2025
Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 5° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 5° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het goedkeuren van beheersovereenkomsten en samenwerkingsovereenkomsten als vermeld in artikel 196, 234 en 247

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De Gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst met Saamo ter verlenging van Zorgzame Buurt goed van 1 april 2024 t.e.m. 28 februari 2025.

6.

2024_GR_00026 - Concessie cafetaria sporthal - Concessieovereenkomst, leidraad en offerteformulier - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
6.

2024_GR_00026 - Concessie cafetaria sporthal - Concessieovereenkomst, leidraad en offerteformulier - Goedkeuring

2024_GR_00026 - Concessie cafetaria sporthal - Concessieovereenkomst, leidraad en offerteformulier - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De gemeente wenst een zinvolle en structurele invulling te geven aan het onroerende goed en vanuit de markt bestaat er interesse voor de exploitatie van een cafetaria in een gemeentelijke sporthal gelegen te 3665 As, Schuttenbergstraat 2 bus 1, gekadastreerd als sectie B, 1ste afdeling nr 3t7, aangeduid op het bijgevoegde plan. 

Een concessieovereenkomst is de meest aangewezen piste.

Er dient een transparante procedure gevolgd te worden middels het publiceren van een “Leidraad” en een "offerteformulier".

Op basis van de tijdig ontvangen voorstellen van de marktspelers zal een begunstigde worden aangeduid en een concessieovereenkomst worden afgesloten met deze begunstigde (ontwerp als bijlage bij deze beslissing).

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 11° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 11° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: de daden van beschikking over onroerende goederen, behalve die, vermeld in artikel 56, § 3, 8°, b)

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad gaat akkoord met het in concessie geven van een cafetaria in de sporthal gelegen te 3665 As, Schuttenbergstraat 2 bus 1, gekadastreerd als sectie B, 1ste afdeling nr. 3t7.

Artikel 2

De gemeenteraad gaat akkoord met de aan onderhavige beslissing toegevoegde “Leidraad” en "offerteformulier" evenals “ontwerp van concessieovereenkomst”.

Artikel 3

De concessie zal worden verleend rekening houdend met volgende criteria voor toewijzing en hun respectievelijke weging: 

  • De voorgestelde maandelijkse concessievergoeding (25 punten)

  • Referenties / ervaring in sector (20 punten)

  • Uitbatingsplan (35 punten)

  • De inrichting (20 punten)

Artikel 4

De gemeenteraad belast het schepencollege met de verdere uitvoering van deze beslissing, onder meer wat betreft de publicatie van de “Leidraad”, het "offerte formulier" en het “Ontwerp van concessieovereenkomst”, alsook de ondertekening van de concessieovereenkomst.

Het ontvangen van de voorstellen, het beoordelen van de voorstellen en het voeren van desgevallende onderhandelingen met de begunstigde zal gebeuren door de vastgestelde jury.

7.

2024_GR_00027 - 2024-003 Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
7.

2024_GR_00027 - 2024-003 Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2024_GR_00027 - 2024-003 Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT” werd een bestek met nr. 2024-003 opgesteld door ICT en databeheer.

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 140.000,00 excl. btw of € 169.400,00 incl. 21% btw.

 

De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 24 maanden.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet).

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Aanleiding en context

De dienst ICT zoekt externe ondersteuning die het systeembeheer en de service desk, in overleg met de dienst, op zich neemt waar toe volgende niet-limitatief opgesomde taken behoren:

•    Meewerken aan, advies verlenen, ondersteuning bieden betreft de ICT-infrastructuur;

•    Rapportering aan Managementteam en Beleid (CBS/VB/GR/OR)

•    Optimaliseren en uitbouwen van domein- en netwerkomgeving, waarbij de klemtoon ligt op cloudoplossingen/infrastructuur;

•    Service desk (helpdesk) voor ondersteuning van de eindgebruikers met behulp van de interne supporttool waarbij kennis van software van CipalSchaubroeck, Remmicom, 3P, O365, Vanden Broele, … en randsystemen een vanzelfsprekendheid is;

•    Ondersteuning Cloudtelefonie 3cx

•    Security

•    Wifi 

•    Diverse randapparatuur (ondersteuning, onderhoud, …)

•    Dagelijks systeembeheer.

•    Beheer laptoppool

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2024-003 en de raming voor de opdracht “Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT”, opgesteld door ICT en databeheer worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 140.000,00 excl. btw of € 169.400,00 incl. 21% btw.

 

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2024, op budgetcode 6139999/Organ/0119/02 (actie/raming AC000336/MJP001177) en in het budget van de volgende jaren.

 

8.

2024_GR_00028 - 2024-05 - Raamovereenkomst vernieuwen stoepen, bermen en parkings 2024 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
8.

2024_GR_00028 - 2024-05 - Raamovereenkomst vernieuwen stoepen, bermen en parkings 2024 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2024_GR_00028 - 2024-05 - Raamovereenkomst vernieuwen stoepen, bermen en parkings 2024 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Raamovereenkomst vernieuwen stoepen, bermen en parkings 2024” werd een bestek met nr. 2024-05 opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats).

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 99.173,55 excl. btw of € 120.000,00 incl. 21% btw.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

De huidige opdracht wordt gesloten door middel van een raamovereenkomst met meerdere deelnemers waarbij alle voorwaarden in de raamovereenkomst zijn bepaald. De deelnemers zullen niet opnieuw in mededinging gesteld worden.

 

Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden.

 

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet) en artikel 43.

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

 

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2024-05 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst vernieuwen stoepen, bermen en parkings 2024”, opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats) worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 99.173,55 excl. btw of € 120.000,00 incl. 21% btw.

 

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240100/Ruimte/0290 (actie/raming AC000223/MJP001420).

 

9.

2024_GR_00029 - 2024-06 - Aankoop: leveren van een smalspoor tractor - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
9.

2024_GR_00029 - 2024-06 - Aankoop: leveren van een smalspoor tractor - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2024_GR_00029 - 2024-06 - Aankoop: leveren van een smalspoor tractor - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Aankoop: leveren van een smalspoor tractor” werd een bestek met nr. 2024-06 opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats).

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 65.000,00 excl. btw of € 78.650,00 incl. 21% btw.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet).

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

 

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

 Het bestek met nr. 2024-06 en de raming voor de opdracht “Aankoop: leveren van een smalspoor tractor”, opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats) worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 65.000,00 excl. btw of € 78.650,00 incl. 21% btw.

 

Artikel 2

 Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Artikel 3

 De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2430000/Ruimte/0200 (actie/raming AC000338/MJP000427).

 

10.

2024_GR_00030 - 2024-07 - Aankoop: Hoogwerker op bestelwagen - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
10.

2024_GR_00030 - 2024-07 - Aankoop: Hoogwerker op bestelwagen - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2024_GR_00030 - 2024-07 - Aankoop: Hoogwerker op bestelwagen - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Aankoop: Hoogwerker op bestelwagen.” werd een bestek met nr. 2024-07 opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats).

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 80.000,00 excl. btw of € 96.800,00 incl. 21% btw.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet).

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

 

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

 Het bestek met nr. 2024-07 en de raming voor de opdracht “Aankoop: Hoogwerker op bestelwagen.”, opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats) worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 80.000,00 excl. btw of € 96.800,00 incl. 21% btw.

 

Artikel 2

 Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Artikel 3

 De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2430000/Ruimte/0200 (actie/raming AC000338/MJP000427).

 

11.

2024_GR_00031 - Zittingsverslag gemeenteraadszitting 22 februari 2024 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
11.

2024_GR_00031 - Zittingsverslag gemeenteraadszitting 22 februari 2024 - Goedkeuring

2024_GR_00031 - Zittingsverslag gemeenteraadszitting 22 februari 2024 - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Er werden tijdens de vergadering geen opmerkingen gemaakt over de redactie van het zittingsverslag van de vorige gemeenteraadszitting.

Aanleiding en context

Zittingsverslag gemeenteraadszitting 22 februari 2024.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt het zittingsverslag van gemeenteraadszitting 22 februari 2024 goed.

12.

2024_GR_00032 - Notulen openbare zitting van de gemeenteraad van 22 februari 2024 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Lea Meermans
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
12.

2024_GR_00032 - Notulen openbare zitting van de gemeenteraad van 22 februari 2024 - Goedkeuring

2024_GR_00032 - Notulen openbare zitting van de gemeenteraad van 22 februari 2024 - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie
Er werden tijdens de vergadering geen opmerkingen gemaakt over de redactie van de notulen van de vorige gemeenteraadszitting.
Aanleiding en context
De notulen van de openbare gemeenteraadszitting van 22 februari 2024 moeten goedgekeurd worden.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de notulen van de openbare zitting van 22 februari 2024 goed.