Volgens het participatiedecreet is een overleg met de schoolraad niet nodig, maar het is toch wenselijk om de schoolraad te informeren over het voornemen om Leer Lokaal te gebruiken.
Hoewel syndicale inspraak hier geen procedurele vormvereiste is, is het toch raadzaam om de vakorganisaties schriftelijk te informeren over het voornemen om Leer Lokaal te gebruiken.
Het schoolbestuur stelt na toetsing vast dat Leer Lokaal voldoet aan alle criteria en kiest daarom voor het gebruik van Leer Lokaal in zijn school/scholen van het basisonderwijs.
Het leerplan is ter inzage beschikbaar (na afspraak GBAS).
Een schoolbestuur moet voor elk van zijn scholen beschikken over door de overheid goedgekeurde leerplannen.
Een schoolbestuur kan ervoor kiezen om eigen leerplannen te ontwikkelen en in te dienen of gebruik te maken van leerplannen die door derden worden ontwikkeld en ingediend.
De leerplannen zijn voor de onderwijsinspectie een aanvullend instrument om het kwaliteitsbeleid van een school te kaderen.
Het naleven van de reglementering over de leerplannen is een erkenningsvoorwaarde.
Een officiële school moet bovendien als erkenningsvoorwaarde de leerplannen volgen van ofwel OVSG, POV of het gemeenschapsonderwijs, ofwel eigen leerplannen ermee verenigbaar.
Een leerplan moet voldoen aan de volgende decretale en reglementaire criteria:
Het schoolbestuur houdt ook rekening met de volgende bijkomende criteria over het pedagogisch project van de school/scholen:
OVSG heeft ten behoeve van zijn schoolbesturen en met respect voor de lokale autonomie onder de naam Leer Lokaal een nieuw geïntegreerd leerplan ontwikkeld voor de basisschool . Dit digitaal leerplan (online tool met achterliggende databank) bevat de authentieke en decretaal vastgelegde onderdelen, maar het is ruimer dan dat. Leer Lokaal bestaat namelijk uit een basisleerlijn, ondersteunende doelen, verdiepende doelen en uitbreidingsdoelen en vertrekt vanuit de zestien Europese sleutelcompetenties.
OVSG heeft Leer Lokaal ingediend bij de onderwijsinspectie. De onderwijsinspectie heeft een advies tot definitieve goedkeuring uitgebracht. De Vlaamse Regering heeft Leer Lokaal definitief goedgekeurd.
Het schoolbestuur wenst op voorstel van de directeur gebruik te maken van Leer Lokaal voor zijn school/scholen van het basisonderwijs.
De gemeenteraad neemt kennis dat het leerplan Leer Lokaal van OVSG wordt gebruikt in de school/scholen van het gemeentelijk/stedelijk basisonderwijs, met name: Gemeentelijke Basisschool As, Schoolstraat 1, 3665 As.
Voor de opmaak van het fietsplan stelde de gemeente een studiebureau Mobiel 21 aan, die voor de opmaak van de fietskaart samenwerkt met Maplix.
Het startoverleg voor de opmaak van het fietsplan vond plaats begin 2023, waarna de gemeente samen met Mobiel 21 en Maplix de huidige verkeersinfrastructuur in As in kaart bracht.
Vanaf 21 april t.e.m. 15 juni 2023 kregen de burgers de kans om deel te nemen aan de Fietsenquête (digitale kaartbevraging) waarbij ze hun ervaringen en inzichten konden delen ivm fietsveiligheid, knel- of verbeterpunten, de routes die ze gebruiken,... Hier namen 513 Assenaren aan deel.
Na een grondige analyse van deze gegevens en een plaatsobservatie werden de burgers opnieuw geconsulteerd tijdens een burgerpanel.
Hieraan namen een 15-tal burgers deel en werden diverse aandachtpunten verder in detail bekeken zoals oa. welke routes aanbevolen en welke te vermijden zijn.
Hierna volgde nog diverse overlegmomenten om uiteindelijk tot een definitief fietsplan te komen en een fietsroutekaart. Dit document wordt toegevoegd in bijlage.
Het fietsplan zal voor de eerste keer voorgesteld worden aan de burgers op 31/03/2024 tijdens de ronde van Vlaanderen.
Zoals ook omschreven in het fietsplan en de actietabel zullen er nu verder concrete acties uitgewerkt worden om de aandachtpunten (knelpunten) in As verder aan te pakken.
Diverse (trage) wegen zullen op korte termijn al aangepakt worden met de subsidie die we verkregen hebben via het Kopenhagenplan.
De fietskaart is een interactieve kaart dus de geplande werkzaamheden zullen gaandeweg ook nog weergegeven gaan worden op de kaart.
De gemeenteraad neemt kennis van het fiets(circulatie)plan dat toegevoegd werd in bijlage.
In het kader van de opdracht "Occasionele gezamenlijke opdracht - Aanstellen diverse dienstverleners i.k.v. nieuw verloningsbeleid (Fase 1 Concept)” werd een selectieleidraad met nr. 2023-5457 opgesteld door dienst aankopen, in samenspraak met de 33 deelnemende besturen (partijen).
De opdracht is opgedeeld in volgende percelen:
• Perceel 1: Functie-, loonhuis en HR instrumenten, geraamd op € 200.000,00 excl. btw of € 242.000,00 incl. 21% btw.
• Perceel 2: Cafetariaplan, geraamd op € 125.000,00 excl. btw of € 151.250,00 incl. 21% btw.
De totale uitgave wordt geraamd op € 325.000,00 excl. btw of € 393.250,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling.
Deze raming overschrijdt de limieten van de Europese bekendmaking.
Stad Hasselt treedt op als penhouder en staat in voor de opmaak van de opdrachtdocumenten, van het selectieverslag/verslag van nazicht van de offertes, etc.
Alle deelnemende besturen dienen zowel de selectie- en de gunningsleidraad als de selectie/gunningsbeslissing door hun eigen bevoegde organen te laten goedkeuren. Om de timing in deze opdrachten bij de deelnemende besturen zoveel mogelijk gelijk te laten lopen, zal de gemeenteraad de bevoegdheid om de gunningsleidraad goed te keuren, toevertrouwen aan het college van burgemeester en schepenen in toepassing van artikel 41, tweede lid, 10°, b) van het decreet lokaal bestuur. Conform de goedgekeurde samenwerkingsovereenkomst zal elke Partij instaan voor de betaling van het aandeel van de prijs overeenstemmend met het aantal medewerkers in loondisnet binnen haar organisatie.
Conform de goedgekeurde samenwerkingsovereenkomst zal een boeteclausule worden toegepast indien een deelnemend lokaal bestuur na ondertekening zijn deelname aan de samenwerking alsnog wenst te beëindigen.
Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen van 20 januari 2023. Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 48. Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen.
Het recente Besluit van de Vlaamse Regering (BVR RPR) van 20 januari 2023 biedt lokale besturen in Limburg meer flexibiliteit en autonomie in hun HR-beleid.
Ook beoogt het besluit om externe mobiliteit tussen overheidsniveaus te stimuleren. Tot slot introduceert het kaderbesluit ook verschillende moderne HR instrumenten voor de lokale en provinciale besturen.
Alle kenmerken van de arbeidsmarkt wijzen erop dat de “war for talent” niet zal verbeteren, met een stijging van het aantal knelpuntfuncties tot gevolg. Hierdoor stijgt het risico op zowel opwaartse druk op onze loonschalen als braindrain naar de privésector. Als nu reeds bij besturen het gevoel bestaat dat we elkaars beste collega’s van elkaar afsnoepen met betere voorwaarden, kan dit nog verergeren als elk bestuur zijn eigen verloningsbeleid zal creëren. De Regioraad Limburg wenste de mogelijkheden van het nieuwe BVR RPR te onderzoeken met als doel de ontwikkeling van een gemeenschappelijk Limburgs kader en de daarmee samenhangende HR instrumenten.
Er werd beslist om dit te doen onder de vorm van occasionele gezamenlijke opdrachten. Na rondvraag in de Regio wensen 32 van de 42 lokale besturen en de provincie Limburg deel te nemen aan deze opdrachten. De samenwerkingsovereenkomst die hiervoor werd opgemaakt met de afspraken voor de verdere organisatie van de gezamenlijke opdrachten werd door de bevoegde organen van alle 33 deelnemende besturen goedgekeurd.
De eerste stap in deze historische Limburgse samenwerking op HR-niveau is het in de markt zetten van de occasionele gezamenlijke opdracht “Aanstellen diverse dienstverleners in het kader van het nieuwe verloningsbeleid (Fase 1 Concept)”.
Een selectieleidraad werd ontwikkeld om geïnteresseerde partijen uit te nodigen om een aanvraag tot deelneming voor deze opdracht in te dienen. Deze selectieleidraad strekt er enkel toe geschikte kandidaten te selecteren die in de volgende fase van de gunningsprocedure uitgenodigd zullen worden om een offerte in te dienen op grond van de gunningsleidraad die enkel zal worden overgemaakt aan de geselecteerde kandidaten.
De gemeenteraad keurt de bijgevoegde selectieleidraad en de raming voor de opdracht “Occasionele gezamenlijke opdracht - Aanstellen diverse dienstverleners i.k.v. nieuw verloningsbeleid (Fase 1 Concept)”, goed. De raming bedraagt € 325.000,00 excl. btw of € 393.250,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling.
De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal en Europees niveau.
De gemeenteraad vertrouwt de bevoegdheid voor het vaststellen van de gunningsleidraad van de in artikel 1 vermelde opdracht toe aan het college van burgemeester en schepenen in toepassing van artikel 41, tweede lid, 10°, b) van het decreet lokaal bestuur.
De kredieten voor de uitgaven van deze opdracht zijn voorzien
In dit protocol worden de voorwaarden en modaliteiten van de wederzijdse elektronische mededeling van de persoonsgegevens, bestaande uit twee gegevensstromen tussen de gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken en het lokaal bestuur uiteengezet. De gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken van de Vlaamse huisvestingstool bestaan uit de leidend ambtenaar van het agentschap 'Binnenlands Bestuur' en de leidend ambtenaar van het agentschap 'Wonen in Vlaanderen'.
Er zijn twee gegevensstromen
Het algemeen doel van de Vlaamse huisvestingstool is om te voorzien in de (nood)opvang van tijdelijk ontheemden. Door de registratie en en het beheer van de opvangplaatsen via de huisvestingstool, kunnen de opvangplaatsen worden gevalideerd met het oog op de subsidieregeling en desgevallend worden de opvangplaatsen ook toegewezen aan tijdelijk ontheemden.
Het lokaal bestuur neemt de nodige veiligheidsmaatregelen in het kader van de gegevensuitwisseling. De Data Protection Officer van de gemeente As heeft op 21/02/2024 een positief advies gegevens betreffende het protocol.
* Richtlijn 2001/55/EG van de Raad van 20 juli 2001 betreffende minimumnormen voor het verlenen van tijdelijke bescherming in geval van massale toestroom van ontheemden en maatregelen ter bevordering van een evenwicht tussen de inspanningen van de lidstaten voor de opvang en het dragen van de consequenties van de opvang van deze personen.
* Uitvoeringsbesluit (EU) 2022/382 van de Raad van 4 maart 2022 tot vaststelling van het bestaan van een massale toestroom van ontheemden uit Oekraïne als gevolg van een gewapend conflict.
* Richtlijn 2001/55/EG verduidelijkt in artikel 13, lid 1 dat de lidstaten moeten zorgen voor een fatsoenlijk onderkomen voor de begunstigden van de tijdelijke bescherming.
* Besluit van de 8 april 2022 van de Vlaamse Regering (BVR) tot toekenning van een subsidie aan lokale besturen voor de opbouw van opvangcapaciteit voor tijdelijke ontheemden uit Oekraïne. Dit besluit regelt de subsidiëring van de duurzame huisvesting die via de huisvestingstool is geregistreerd. Dit besluit is mogelijk dankzij het volgende juridische kader
* Decreet van 18 juli 2008 betreffende het elektronische bestuurlijke gegevensbeheer.
In het voorjaar van 2022 brak er een gewapend conflict uit in Oekraïne met als gevolg de toestroom van Oekraïense oorlogsvluchtelingen in Europa. Middels Europese wetgeving werd aan de oorlogsvluchtelingen het statuut van tijdelijk ontheemden toegekend. Op deze manier kon deze groep aanspraak maken op een voorlopig verblijf in ons land, gekoppeld aan een financiële steun equivalent leefloon. Het Vlaamse gewest werd bevoegd voor de opvang van deze oorlogsvluchtelingen. De Vlaamse Regering besliste op 08 april 2022 om opdracht te geven een digitale huisvestingstool te ontwikkelen om de planning en uitvoering van de opvang mogelijk te maken. Tevens werd aan het opvangen van personen door een lokaal bestuur de nodige subsidies toegekend. Om conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG-wet) te handelen, dient er een protocol te worden afgesloten.
De gemeenteraad keurt het protocol tussen de gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijke van het Vlaams Gewest, vertegenwoordig door de leidend ambtenaar van het agentschap 'Binnenlands Bestuur' en de leidend ambtenaar van het agentschap 'Wonen in Vlaanderen' en de gemeente As inzake de voorwaarden en modaliteiten van wederzijde elektronische mededeling van de persoonsgegevens van tijdelijk ontheemden personen uit Oekraïne, goed.
Om aan de opdrachten te kunnen voldoen, hebben we zeker de ondersteuning van Saamo nodig. Zij is gespecialiseerd in opbouwwerk.
Op vrijdag 22 december 2023 besliste de Vlaamse Regering om verder in te zetten op Zorgzame Buurten. Elk project Zorgzame Buurt krijgt de kans om nog een jaar verder te werken, met extra middelen met een focus op de volgende opdrachten:
De middelen bedragen +/- € 28000, welke enkel als personeelskost mogen ingezet worden.
Voor As willen we de samenwerking met Saamo bestendigen in een nieuwe samenwerkingsovereenkomst:
De Gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst met Saamo ter verlenging van Zorgzame Buurt goed van 1 april 2024 t.e.m. 28 februari 2025.
De gemeente wenst een zinvolle en structurele invulling te geven aan het onroerende goed en vanuit de markt bestaat er interesse voor de exploitatie van een cafetaria in een gemeentelijke sporthal gelegen te 3665 As, Schuttenbergstraat 2 bus 1, gekadastreerd als sectie B, 1ste afdeling nr 3t7, aangeduid op het bijgevoegde plan.
Een concessieovereenkomst is de meest aangewezen piste.
Er dient een transparante procedure gevolgd te worden middels het publiceren van een “Leidraad” en een "offerteformulier".
Op basis van de tijdig ontvangen voorstellen van de marktspelers zal een begunstigde worden aangeduid en een concessieovereenkomst worden afgesloten met deze begunstigde (ontwerp als bijlage bij deze beslissing).
De gemeenteraad gaat akkoord met het in concessie geven van een cafetaria in de sporthal gelegen te 3665 As, Schuttenbergstraat 2 bus 1, gekadastreerd als sectie B, 1ste afdeling nr. 3t7.
De gemeenteraad gaat akkoord met de aan onderhavige beslissing toegevoegde “Leidraad” en "offerteformulier" evenals “ontwerp van concessieovereenkomst”.
De concessie zal worden verleend rekening houdend met volgende criteria voor toewijzing en hun respectievelijke weging:
De voorgestelde maandelijkse concessievergoeding (25 punten)
Referenties / ervaring in sector (20 punten)
Uitbatingsplan (35 punten)
De inrichting (20 punten)
De gemeenteraad belast het schepencollege met de verdere uitvoering van deze beslissing, onder meer wat betreft de publicatie van de “Leidraad”, het "offerte formulier" en het “Ontwerp van concessieovereenkomst”, alsook de ondertekening van de concessieovereenkomst.
Het ontvangen van de voorstellen, het beoordelen van de voorstellen en het voeren van desgevallende onderhandelingen met de begunstigde zal gebeuren door de vastgestelde jury.
In het kader van de opdracht “Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT” werd een bestek met nr. 2024-003 opgesteld door ICT en databeheer.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 140.000,00 excl. btw of € 169.400,00 incl. 21% btw.
De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 24 maanden.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De dienst ICT zoekt externe ondersteuning die het systeembeheer en de service desk, in overleg met de dienst, op zich neemt waar toe volgende niet-limitatief opgesomde taken behoren:
• Meewerken aan, advies verlenen, ondersteuning bieden betreft de ICT-infrastructuur;
• Rapportering aan Managementteam en Beleid (CBS/VB/GR/OR)
• Optimaliseren en uitbouwen van domein- en netwerkomgeving, waarbij de klemtoon ligt op cloudoplossingen/infrastructuur;
• Service desk (helpdesk) voor ondersteuning van de eindgebruikers met behulp van de interne supporttool waarbij kennis van software van CipalSchaubroeck, Remmicom, 3P, O365, Vanden Broele, … en randsystemen een vanzelfsprekendheid is;
• Ondersteuning Cloudtelefonie 3cx
• Security
• Wifi
• Diverse randapparatuur (ondersteuning, onderhoud, …)
• Dagelijks systeembeheer.
• Beheer laptoppool
Het bestek met nr. 2024-003 en de raming voor de opdracht “Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT”, opgesteld door ICT en databeheer worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 140.000,00 excl. btw of € 169.400,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2024, op budgetcode 6139999/Organ/0119/02 (actie/raming AC000336/MJP001177) en in het budget van de volgende jaren.
In het kader van de opdracht “Raamovereenkomst vernieuwen stoepen, bermen en parkings 2024” werd een bestek met nr. 2024-05 opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats).
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 99.173,55 excl. btw of € 120.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De huidige opdracht wordt gesloten door middel van een raamovereenkomst met meerdere deelnemers waarbij alle voorwaarden in de raamovereenkomst zijn bepaald. De deelnemers zullen niet opnieuw in mededinging gesteld worden.
Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet) en artikel 43.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Het bestek met nr. 2024-05 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst vernieuwen stoepen, bermen en parkings 2024”, opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats) worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 99.173,55 excl. btw of € 120.000,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240100/Ruimte/0290 (actie/raming AC000223/MJP001420).
In het kader van de opdracht “Aankoop: leveren van een smalspoor tractor” werd een bestek met nr. 2024-06 opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats).
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 65.000,00 excl. btw of € 78.650,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Het bestek met nr. 2024-06 en de raming voor de opdracht “Aankoop: leveren van een smalspoor tractor”, opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats) worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 65.000,00 excl. btw of € 78.650,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2430000/Ruimte/0200 (actie/raming AC000338/MJP000427).
In het kader van de opdracht “Aankoop: Hoogwerker op bestelwagen.” werd een bestek met nr. 2024-07 opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats).
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 80.000,00 excl. btw of € 96.800,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Het bestek met nr. 2024-07 en de raming voor de opdracht “Aankoop: Hoogwerker op bestelwagen.”, opgesteld door de Technische dienst (Gemeentelijke werkplaats) worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 80.000,00 excl. btw of € 96.800,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2430000/Ruimte/0200 (actie/raming AC000338/MJP000427).
Er werden tijdens de vergadering geen opmerkingen gemaakt over de redactie van het zittingsverslag van de vorige gemeenteraadszitting.
Zittingsverslag gemeenteraadszitting 22 februari 2024.
De gemeenteraad keurt het zittingsverslag van gemeenteraadszitting 22 februari 2024 goed.
De gemeenteraad keurt de notulen van de openbare zitting van 22 februari 2024 goed.