Terug
Gepubliceerd op 19/04/2024

2024_GR_00027 - 2024-003 Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Gemeenteraad
do 21/03/2024 - 20:30 Raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Jill Bruggeman; Sven Theunis; Thomas Brullot; Wendy Peeters, Algemeen directeur

Verontschuldigd

Lea Meermans

Secretaris

Wendy Peeters, Algemeen directeur
2024_GR_00027 - 2024-003 Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring 2024_GR_00027 - 2024-003 Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT” werd een bestek met nr. 2024-003 opgesteld door ICT en databeheer.

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 140.000,00 excl. btw of € 169.400,00 incl. 21% btw.

 

De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 24 maanden.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet).

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Aanleiding en context

De dienst ICT zoekt externe ondersteuning die het systeembeheer en de service desk, in overleg met de dienst, op zich neemt waar toe volgende niet-limitatief opgesomde taken behoren:

•    Meewerken aan, advies verlenen, ondersteuning bieden betreft de ICT-infrastructuur;

•    Rapportering aan Managementteam en Beleid (CBS/VB/GR/OR)

•    Optimaliseren en uitbouwen van domein- en netwerkomgeving, waarbij de klemtoon ligt op cloudoplossingen/infrastructuur;

•    Service desk (helpdesk) voor ondersteuning van de eindgebruikers met behulp van de interne supporttool waarbij kennis van software van CipalSchaubroeck, Remmicom, 3P, O365, Vanden Broele, … en randsystemen een vanzelfsprekendheid is;

•    Ondersteuning Cloudtelefonie 3cx

•    Security

•    Wifi 

•    Diverse randapparatuur (ondersteuning, onderhoud, …)

•    Dagelijks systeembeheer.

•    Beheer laptoppool

Regelgeving bevoegdheid

Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2024-003 en de raming voor de opdracht “Externe ondersteuning systeembeheer en servicedesk ICT”, opgesteld door ICT en databeheer worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 140.000,00 excl. btw of € 169.400,00 incl. 21% btw.

 

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2024, op budgetcode 6139999/Organ/0119/02 (actie/raming AC000336/MJP001177) en in het budget van de volgende jaren.