Terug
Gepubliceerd op 25/03/2022

Notulen  Gemeenteraad

do 24/02/2022 - 20:30 Raadzaal

Samenstelling

Aanwezig

Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur

Verontschuldigd

Anja Smets

Secretaris

Wendy Peeters, Algemeen directeur

Agendapunten

1.

2022_GR_00023 - Rapport klachtenbehandeling en openbaarheid van bestuur 2021 - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
1.

2022_GR_00023 - Rapport klachtenbehandeling en openbaarheid van bestuur 2021 - Kennisneming

2022_GR_00023 - Rapport klachtenbehandeling en openbaarheid van bestuur 2021 - Kennisneming

Motivering

Juridische grond

Artikel 303 §3 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: de algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan de gemeenteraad over de klachten ingediend tegen de gemeente.

Aanleiding en context

Jaarlijks rapportage over het klachtenregister en het register van openbaarheid van bestuur.

In 2021 werd er 2 klachten en 10 aanvragen in het kader van openbaarheid van bestuur geregistreerd.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het rapport van klachtenbehandeling 2021 en van het rapport openbaarheid van bestuur 2021.

2.

2022_GR_00024 - Brandweer BWOL - voorstel van verdeelsleutel voor de responsabiliseringsbijdrage - Bekrachtiging

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
2.

2022_GR_00024 - Brandweer BWOL - voorstel van verdeelsleutel voor de responsabiliseringsbijdrage - Bekrachtiging

2022_GR_00024 - Brandweer BWOL - voorstel van verdeelsleutel voor de responsabiliseringsbijdrage - Bekrachtiging

Motivering

Argumentatie

BWOL heeft diverse types van verdeelsleutel onderzocht. De analyse werd opgenomen in een afzonderlijke nota die als bijlage aan huidig besluit gehecht wordt. Uit de nota bl¡jkt dat een verdeelsleutel op basis van het voordeel dat elke betrokken gemeente geniet ten gevolge van de regeling die in het kader van de responsa biliseringsbijd rage va n toepassing is op de hulpverleningszones. Deze verdeelsleutel houdt in dat: - ln eerste instantie de loonlast van het overgedragen statutair personeel wordt berekend De grondslag van deze berekening wordt gevormd door de loonlast van de actieve personeelsleden opgenomen in besluit nr. L0 van de zoneraad van 9 januari 2015 houdende de overdracht van het operationeel beroepspersoneel en besluit nr. L3 van het zonecollege van 13 maart 2015 houdende de overdracht van het burgerpersoneel, te cumuleren De totale loonlast vormt op haar beurt de basis voor de berekening van de basispensioenbijdrage ten belope van 4I,5Yo. Deze basispensioenbijdrage wordt door BWOL betaald maar fictief aanzien als betaald door de gemeenten die statutaire personeelsleden aan BWOL hebben overgedragen. Vervolgens wordt aan de gemeenten die voorafgaand aan de oprichting van de hulpverleningszones over een gemeentelijk brandweerkorps beschikten, verzocht om aan BWOL mee te delen welke pensioenlast zij dragen ten gevolge van beroepsbrandweerlieden die voorafgaand aan L januari 201-5, zijnde de datum van de oprichting van BWOL, op pensioen zijn gegaan. Deze pensioenlast omvat zowel de eigenlijke pensioenen als de eventuele overlevingspensioenen die aan weduwen worden uitbetaald. Hiertoe zal jaarlijks een bevraging dienen te gebeuren bij de betrokken gemeenten opdat nagegaan kan worden welke pensioenlast de gemeenten nog dienen te dragen voor de brandweerlieden die voor 1 januari 2015 op pensioen gingen. Tot slot wordt het voordeel voor het bestuur berekend door de pensioenlast voor beroepsbrandweerlieden die voorafgaand aan 1- januari 2015 op pensioen gingen, in mindering te brengen op de fictieve bijdragen die door BWOL betaald werden. Het effectieve voordeel voor het bestuur bedraagt 5O% van voormeld verschil in gevolge de tussenkomst van de Vlaamse Overheid voor 50% van de responsabiliseringsbijdrage (zo lang de Vlaamse Overheid deze tussenkomst verleent). Dit voordeel vormt de basis voor de vaststelling van de verdeelsleutel die wordt toegepast tot terugbetaling van de responsabiliseringsbijdrage aan BWOL. De onderstaande tabellen geven een beeld van de toepassing van voormelde principes op de jaren 2019 en 2020. De tabellen tonen aan dat elke gemeente die personeelsleden heeft overgedragen aan BWOL, een financieel voordeel geniet in gevolge de regeling van de responsabiliseringsbijdrage.

De verdeelsleutel zal toegepast worden zo lang het voordeel voor de 5 betrokken gemeenten groter blijft dan de responsabiliseringsbijdrage die door BWOL voldaan moet worden. Zodra de responsabiliseringsbijdrage het voordeel van de gemeenten overstijgt, zal BWOL een opsplitsing maken: - Het aandeel gelijk aan het voordeel voor de 5 betrokken gemeenten zal onder deze gemeenten verdeeld worden via de hoger omschreven verdeelsleutel; - Het aandeel van de responsabiliseringsbijdrage dat het voordeel voor de 5 betrokken gemeenten overstijgt, zal via de verdeelsleutel van de gemeentelijke dotaties verdeeld worden over alle gemeenten van de zone. Dit laatste op basis van een solidariteitsprincipe in gevolge de brandweerzorg die de andere gemeente genieten.

Aanleiding en context

Op 24 september 2021 heeft het zonecollege de gemeentelijke dotaties voor 2022 vastgelegd. Deze zijn verhoogd ten opzichte van de gemeentelijke dotatie in 2021 en conform de afspraken die gemaakt zijn bij de start van de brandweerzone. De wetgeving voorziet dat iedere gemeenteraad haar dotatie aan de brandweerzone moet goedkeuren. 

De gemeente As werd op 1 oktober 2021 in kennis gesteld van besluit ZR 21 116  van het zonecollege van 24 september 2021 over de gemeentelijke dotaties 2022 alsook het voorstel van verdeelsleutel voor de responsabiliseringsbijdrage.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 9° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 9° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: beslissingen die een wet, een decreet of een uitvoeringsbesluit uitdrukkelijk aan de gemeenteraad voorbehoudt

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad van de gemeenten die deel uitmaken van BWOL worden verzocht om huidig voorstel te bekrachtigen. Na de bevestiging van het akkoord van de gemeenteraden met het voorstel, zal de zoneraad de berekeningswijze van de verdeelsleutel voor de responsabiliseringsbijdrage, definitief bekrachtigen in een afzonderlijk besluit.

3.

2022_GR_00025 - Jaaractieplan 2022 brandweerzone oost-Limburg - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
3.

2022_GR_00025 - Jaaractieplan 2022 brandweerzone oost-Limburg - Kennisneming

2022_GR_00025 - Jaaractieplan 2022 brandweerzone oost-Limburg - Kennisneming

Motivering

Aanleiding en context

Op grond van artikel 2353 W. 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid bereidt de zonecommandant jaarlijks een actieplan voor waarin het meerjarenbeleidsplan nader wordt uitgewerkt.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het jaaractieplan 2022 van de brandweerzone oost-Limburg.

4.

2022_GR_00026 - Samenwerkingsovereenkomst Depot Margo vzw en gemeente AS - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
4.

2022_GR_00026 - Samenwerkingsovereenkomst Depot Margo vzw en gemeente AS - Goedkeuring

2022_GR_00026 - Samenwerkingsovereenkomst Depot Margo vzw en gemeente AS - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Depot Margo is een verrijkende organisatie voor de voedselbedeling van St Vincentius.  Alle gezinnen die in aanmerking komen voor de voedselpakketten van St Vincentius bekomen bijna wekelijks hierdoor nog een pakket met groenten en fruit. Het is een echte meerwaarde voor St Vincentius. Zij hebben in 2021 ongeveer 14000 kg fruit en groenten kunnen verdelen van Depot Margot.

De abonnementsbijdrage is reeds in de budgetten mee opgenomen.

Aanleiding en context

De samenwerking heeft als voornaamste doel dat gemeente AS het lokaal sociaal, milieu-, en duurzaamheidsbeleid voor de meest kwetsbare inwoners kan versterken, de realisatie van de lokale doelstellingen ter zake kan opvolgen en de regierol inzake lokale armoedebestrijding, milieu en/of duurzaamheid kan uitoefenen.

Depot Margo is een samenwerkingsverband tussen Limburgse lokale besturen, Vincentius Limburg, Bewel en SAAMO Limburg en erkend als sociaal distributieplatform door de Vlaamse overheid.

Depot Margo zorgt ervoor dat gemeente AS via St Vincentius de Druppel toegang krijgt tot alle producten die dankzij het samenwerkingsverband beschikbaar zijn. Naast gratis voeding gaat het om verse groenten en hardfruit uit interventie of aangekocht door Depot Margo en om luiers, onderhouds- en verzorgingsproducten in functie van de beschikbare voorraad.

De overeenkomst gaat in vanaf 1 januari 2022 en loopt tot 31 december 2025.

Er wordt een abonnementsbijdrage gevraagd per inwoner aan de lokale besturen. De bijdrage per kg  voor groenten, fruit en andere voedingsproducten die gratis worden aangeboden, wordt betaald door Sint Vincentius De Druppel.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 5° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 5° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het goedkeuren van beheersovereenkomsten en samenwerkingsovereenkomsten als vermeld in artikel 196, 234 en 247

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De Gemeenteraad gaat akkoord met onderstaande samenwerkingsovereenkomst tussen Depot Margo vzw en gemeente As voor de periode van 1/1/2022 t.e.m. 31/12/2025.

5.

2022_GR_00027 - 2022-002 - Aankoop van een lichte bestelwagen met materiaalkoffer en open laadruimte ten behoeve van de technische dienst - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
5.

2022_GR_00027 - 2022-002 - Aankoop van een lichte bestelwagen met materiaalkoffer en open laadruimte ten behoeve van de technische dienst - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2022_GR_00027 - 2022-002 - Aankoop van een lichte bestelwagen met materiaalkoffer en open laadruimte ten behoeve van de technische dienst - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Aankoop van een lichte bestelwagen met materiaalkoffer en open laadruimte ten behoeve van de technische dienst” werd een bestek met nr. 2022-002 opgesteld door de Technische dienst.

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 37.190,08 excl. btw of € 45.000,00 incl. 21% btw.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Aanleiding en context

In het kader van de opdracht “Aankoop van een lichte bestelwagen met materiaalkoffer en open laadruimte ten behoeve van de technische dienst” werd een bestek met nr. 2022-002 opgesteld door de Technische dienst.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 37.190,08 excl. btw of € 45.000,00 incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2430000/Ruimte/0200 (actie/raming AC000338/MJP000427) en de financiering gebeurt met eigen middelen.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2022-002 en de raming voor de opdracht “Aankoop van een lichte bestelwagen met materiaalkoffer en open laadruimte ten behoeve van de technische dienst”, opgesteld door de Technische dienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 37.190,08 excl. btw of € 45.000,00 incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2430000/Ruimte/0200 (actie/raming AC000338/MJP000427).
6.

2022_GR_00028 - 2022-005 - Aankoop van een gesloten bestelwagen ten behoeve van de technische dienst - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
6.

2022_GR_00028 - 2022-005 - Aankoop van een gesloten bestelwagen ten behoeve van de technische dienst - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2022_GR_00028 - 2022-005 - Aankoop van een gesloten bestelwagen ten behoeve van de technische dienst - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Aankoop van een gesloten bestelwagen ten behoeve van de technische dienst” werd een bestek met nr. 2022-005 opgesteld door Gemeente As.

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 28.925,62 excl. btw of € 35.000,00 incl. 21% btw.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

 

Aanleiding en context

In het kader van de opdracht “Aankoop van een gesloten bestelwagen ten behoeve van de technische dienst” werd een bestek met nr. 2022-005 opgesteld door Gemeente As.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 28.925,62 excl. btw of € 35.000,00 incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2022-005 en de raming voor de opdracht “Aankoop van een gesloten bestelwagen ten behoeve van de technische dienst”, opgesteld door Gemeente As wordt goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 28.925,62 excl. btw of € 35.000,00 incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2430000/Ruimte/0200 (actie/raming AC000338/MJP000427).

7.

2022_GR_00029 - 2022-007 - Natuur- en landschapsbeheerwerken: Tewerkstelling via derden van doelgroepwerknemers: Dienstjaar 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
7.

2022_GR_00029 - 2022-007 - Natuur- en landschapsbeheerwerken: Tewerkstelling via derden van doelgroepwerknemers: Dienstjaar 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2022_GR_00029 - 2022-007 - Natuur- en landschapsbeheerwerken: Tewerkstelling via derden van doelgroepwerknemers: Dienstjaar 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Natuur- en landschapsbeheerwerken: Tewerkstelling via derden van doelgroepwerknemers: Dienstjaar 2022” werd een bestek met nr. 2022-007 opgesteld door de Technische dienst.

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 82.644,63 excl. btw of € 100.000,00 incl. 21% btw.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Aanleiding en context

In het kader van de opdracht “Natuur- en landschapsbeheerwerken: Tewerkstelling via derden van doelgroepwerknemers: Dienstjaar 2022” werd een bestek met nr. 2022-007 opgesteld door de Technische dienst.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 82.644,63 excl. btw of € 100.000,00 incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.


De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2022, op budgetcode 6139999/Ruimte/0680 (actie/raming AC000199/MJP000945).

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2022-007 en de raming voor de opdracht “Natuur- en landschapsbeheerwerken: Tewerkstelling via derden van doelgroepwerknemers: Dienstjaar 2022”, opgesteld door de Technische dienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 82.644,63 excl. btw of € 100.000,00 incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2022, op budgetcode 6139999/Ruimte/0680 (actie/raming AC000199/MJP000945).

8.

2022_GR_00030 - 2022-008 - Begraafplaats As en Niel-bij-As: Ondergrondse en bovengrondse ruimingen 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
8.

2022_GR_00030 - 2022-008 - Begraafplaats As en Niel-bij-As: Ondergrondse en bovengrondse ruimingen 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2022_GR_00030 - 2022-008 - Begraafplaats As en Niel-bij-As: Ondergrondse en bovengrondse ruimingen 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Begraafplaats As en Niel-bij-As: Ondergrondse en bovengrondse ruimingen 2022 ” werd een bestek met nr. 2022-008 opgesteld door de Technische dienst.

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 48.000 euro excl. btw.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Aanleiding en context

In het kader van de opdracht “Begraafplaats As en Niel-bij-As: Ondergrondse en bovengrondse ruimingen 2022 ” werd een bestek met nr. 2022-008 opgesteld door de Technische dienst.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 48.000 euro excl. btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcodes 2220000/Ruimte/0990 (actie/raming AC000207/MJP000452) en 2220000/Ruimte/0990 (actie/raming AC000208/MJP000451)en de financiering gebeurt met eigen middelen.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2022-008 en de raming voor de opdracht “Begraafplaats As en Niel-bij-As: Ondergrondse en bovengrondse ruimingen 2022 ”, opgesteld door de Technische dienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 48.000 euro excl. btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcodes 2220000/Ruimte/0990 (actie/raming AC000207/MJP000452) en 2220000/Ruimte/0990 (actie/raming AC000208/MJP000451).

9.

2022_GR_00031 - 2022-009 - Maaien van de wegbermen 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
9.

2022_GR_00031 - 2022-009 - Maaien van de wegbermen 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2022_GR_00031 - 2022-009 - Maaien van de wegbermen 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Maaien van de wegbermen 2022” werd een bestek met nr. 2022-009 opgesteld door de Technische dienst.

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 35.235,53 excl. btw of € 42.634,99 incl. 21% btw.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.

 

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36.

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

 

Aanleiding en context

In het kader van de opdracht “Maaien van de wegbermen 2022” werd een bestek met nr. 2022-009 opgesteld door de Technische dienst.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 35.235,53 excl. btw of € 42.634,99 incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.

 

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2022, op budgetcode 6159759/Ruimte/0381 (actie/raming AC000166/MJP000938).

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2022-009 en de raming voor de opdracht “Maaien van de wegbermen 2022”, opgesteld door de Technische dienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 35.235,53 excl. btw of € 42.634,99 incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.

Artikel 3

De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.

Artikel 4

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2022, op budgetcode 6159759/Ruimte/0381 (actie/raming AC000166/MJP000938).

10.

2022_GR_00032 - Openbare online verkoop van afgeschreven voertuigen, materialen en goederen. - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
10.

2022_GR_00032 - Openbare online verkoop van afgeschreven voertuigen, materialen en goederen. - Goedkeuring

2022_GR_00032 - Openbare online verkoop van afgeschreven voertuigen, materialen en goederen. - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Het college van burgemeester en schepenen wenst over te gaan tot verkoop omdat het stockeren van al deze goederen te veel ruimte in beslag neemt.

Aanleiding en context

Het gemeentedecreet en de onderrichtingen terzake;

Op de Technische Dienst staat een verzameling van oude afgeschreven of defecte voertuigen, materialen en goederen.

Het gaat hier onder andere over in beslag genomen voertuigen, oude zitmaaiers, hoogwerker, veegwagen, klein materiaal, de inboedel van de oude bibliotheek.... (zie lijst in bijlage).

Graag willen wij over gaan tot een openbare online verkoop van al deze voertuigen en materialen, via een online veiling.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad gaat akkoord met de verkoop van betreffende materialen.

Artikel 2

De modaliteit voor deze verkoop zal door het college van burgemeester en schepenen worden vastgelegd.

11.

2022_GR_00033 - Aansluiting raamovereenkomst via DOKO VZW (Diensten ter Ondersteuning van Katholiek Onderwijs - Aankoop van nieuwe personal computers A-merken gemeentelijke basisschool - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
11.

2022_GR_00033 - Aansluiting raamovereenkomst via DOKO VZW (Diensten ter Ondersteuning van Katholiek Onderwijs - Aankoop van nieuwe personal computers A-merken gemeentelijke basisschool - Goedkeuring

2022_GR_00033 - Aansluiting raamovereenkomst via DOKO VZW (Diensten ter Ondersteuning van Katholiek Onderwijs - Aankoop van nieuwe personal computers A-merken gemeentelijke basisschool - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Na aansluiting bij dit lopende raamcontract kan de gemeentelijke basisschool beroep doen op de voordelige prijzen voor computers uit dit contract, inclusief degelijke vorming, begeleiding en goede service.

Aanleiding en context

DOKO VZW (Diensten ter Ondersteuning van Katholiek Onderwijs) met maatschappelijke zetel te 1040 Brussel, Guimardstraat 1, ondernemingsnummer BE0407693968, heeft een aanbesteding uitgeschreven voor de aankoop van nieuwe personal computers A-merken voor de periode van 1/6/2019 tot maximum 1/6/2023. De gemeentelijke basisschool wenst voor de aankoop van Chromebooks in het kader van Digisprong zich aan te sluiten op deze raamovereenkomst.

DOKO VZW heeft het raamcontract gegund aan de firma Signpost België BVBA.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip 'dagelijks bestuur', vermeld in punt 8°, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Er wordt goedkeuring verleend tot toetreding tot het open raambestek van DOKO VZW aan de firma Signpost België BVBA voor de aankoop van nieuwe personal computers A-merken voor de periode van 1/6/2019 tot maximum 1/6/2023.

Artikel 2

De burgemeester en algemeen directeur worden gemachtigd om het aansluitingsformulier open raambestek voor de aankoop van nieuwe personal computers A-merken te ondertekenen als mandaatgevers voor de gemeentelijke basisschool. Er wordt een afschrift hiervan bezorgd aan DOKO VZW.

12.

2022_GR_00034 - RLKM vzw - Aanduiding vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering van het Regionaal Landschap Kempen en Maasland vzw - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00034 - RLKM vzw - Aanduiding vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering van het Regionaal Landschap Kempen en Maasland vzw - Goedkeuring
Gestemd
Tom Seurs, Marc Bergmans, Bjorn Ulenaers, Jo Santermans, Ben Knoops, Kathleen De Cleene, Luc Lamberigts, Lea Meermans, Lisa Lambrigts, Jan Baeten, Birgit Pues, Nele Steegmans, Guido Hoogmartens, Guy Martens, Ine Daniels, Erik Winters, Vital Vanclooster, Wendy Peeters
Stemmen voor 0
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
12.

2022_GR_00034 - RLKM vzw - Aanduiding vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering van het Regionaal Landschap Kempen en Maasland vzw - Goedkeuring

2022_GR_00034 - RLKM vzw - Aanduiding vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering van het Regionaal Landschap Kempen en Maasland vzw - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

De gemeente As is werkend lid van de vzw Regionaal Land­schap Kempen en Maasland ingevolge beslissing van de gemeenteraad d.d. 1991-10-10 ho­udende toetreding tot de "vzw Regi­onaal Landschap Hoge Kempen" en bekra­chtiging door de Algemene Vergadering van het Regionaal Landschap Hoge Kem­pen (brief van 1992-05-04);

Elke 3 jaar wordt een nieuwe Raad van Bestuur samengesteld. Er is een afspraak om de leden van de Raad van Bestuur afwisselend uit de gemeenten aan te duiden.

Er dient een vertegenwoordiger van de gemeente As in vzw Regionaal Landschap Kempen en Maasland aangeduid te worden

De kandidaten zijn:

    • Marc Bergmans - VOLUIT!
    • Jan Baeten - CD&V
Juridische grond

De statuten van de vzw Re­gionaal Landschap Kempen en Maasland van 1990-07-04 (Bijlage bij het BS van 1990--10-18, Identificatienummer 16367/90) inzonderheid artikel 13, waarbij gesteld wordt dat elk werkend lid beschikt over één stem in de algemene vergadering en zich kan laten vertegenwoordigen door een door hem aangeduide lasthebber, welke zich kan laten bijstaan door ten hoogste twee personen, die evenwel geen stemrecht hebben.

Aanleiding en context

Schrijven van RLKM vzw d.d. 1 februari 2022 met de vraag om een vertegenwoordiger van de gemeente voor de algemene vergadering voor de periode 2022-2024 aan te duiden.

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 41 §1 4° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 41 §1 4° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het oprichten van en het toetreden tot rechtspersonen en het beslissen tot oprichting van, deelname aan of vertegenwoordiging in agentschappen, instellingen, verenigingen en ondernemingen

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Marc Bergmans, gemeenteraadslid, wonende te 3665 As, straat, geboren op datum wordt aangesteld als afgevaardigden in de algemene vergadering van vzw Regio­naal Land­schap Kempen en Maasland.

Artikel 2

  Afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan vzw Regionaal Landschap Kempen en Maasland, Winterslagstraat 87, 3600 GENK en aan belanghebbende.

13.

2022_GR_00035 - Notulen - Audio - video zittingsverslag openbare zitting gemeenteraad 27 januari 2022 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
13.

2022_GR_00035 - Notulen - Audio - video zittingsverslag openbare zitting gemeenteraad 27 januari 2022 - Goedkeuring

2022_GR_00035 - Notulen - Audio - video zittingsverslag openbare zitting gemeenteraad 27 januari 2022 - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Er werden tijdens de vergadering geen opmerkingen gemaakt over de redactie van de notulen van de vorige gemeenteraadszitting.

Aanleiding en context

Audio zittingsverslag van de gemeenteraad van 27 januari 2022:

>> https://youtu.be/6P36vaEswXo

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt het audio zittingsverslag van de openbare zitting van 27 januari 2022 goed. 

>> https://youtu.be/6P36vaEswXo

14.

2022_GR_00036 - Notulen - Openbare zitting van 27 januari 2022 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Anja Smets
Secretaris
Wendy Peeters, Algemeen directeur
14.

2022_GR_00036 - Notulen - Openbare zitting van 27 januari 2022 - Goedkeuring

2022_GR_00036 - Notulen - Openbare zitting van 27 januari 2022 - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie
Er werden tijdens de vergadering geen opmerkingen gemaakt over de redactie van de notulen van de vorige gemeenteraadszitting.
Aanleiding en context
De notulen van de vorige gemeenteraadszitting moeten goedgekeurd worden.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de notulen van de openbare zitting van 27 januari 2022 goed.