Artikel 303 §3 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: de algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan de gemeenteraad over de klachten ingediend tegen de gemeente.
Jaarlijks rapportage over het klachtenregister en het register van openbaarheid van bestuur.
In 2021 werd er 2 klachten en 10 aanvragen in het kader van openbaarheid van bestuur geregistreerd.
De gemeenteraad neemt kennis van het rapport van klachtenbehandeling 2021 en van het rapport openbaarheid van bestuur 2021.
BWOL heeft diverse types van verdeelsleutel onderzocht. De analyse werd opgenomen in een afzonderlijke nota die als bijlage aan huidig besluit gehecht wordt. Uit de nota bl¡jkt dat een verdeelsleutel op basis van het voordeel dat elke betrokken gemeente geniet ten gevolge van de regeling die in het kader van de responsa biliseringsbijd rage va n toepassing is op de hulpverleningszones. Deze verdeelsleutel houdt in dat: - ln eerste instantie de loonlast van het overgedragen statutair personeel wordt berekend De grondslag van deze berekening wordt gevormd door de loonlast van de actieve personeelsleden opgenomen in besluit nr. L0 van de zoneraad van 9 januari 2015 houdende de overdracht van het operationeel beroepspersoneel en besluit nr. L3 van het zonecollege van 13 maart 2015 houdende de overdracht van het burgerpersoneel, te cumuleren De totale loonlast vormt op haar beurt de basis voor de berekening van de basispensioenbijdrage ten belope van 4I,5Yo. Deze basispensioenbijdrage wordt door BWOL betaald maar fictief aanzien als betaald door de gemeenten die statutaire personeelsleden aan BWOL hebben overgedragen. Vervolgens wordt aan de gemeenten die voorafgaand aan de oprichting van de hulpverleningszones over een gemeentelijk brandweerkorps beschikten, verzocht om aan BWOL mee te delen welke pensioenlast zij dragen ten gevolge van beroepsbrandweerlieden die voorafgaand aan L januari 201-5, zijnde de datum van de oprichting van BWOL, op pensioen zijn gegaan. Deze pensioenlast omvat zowel de eigenlijke pensioenen als de eventuele overlevingspensioenen die aan weduwen worden uitbetaald. Hiertoe zal jaarlijks een bevraging dienen te gebeuren bij de betrokken gemeenten opdat nagegaan kan worden welke pensioenlast de gemeenten nog dienen te dragen voor de brandweerlieden die voor 1 januari 2015 op pensioen gingen. Tot slot wordt het voordeel voor het bestuur berekend door de pensioenlast voor beroepsbrandweerlieden die voorafgaand aan 1- januari 2015 op pensioen gingen, in mindering te brengen op de fictieve bijdragen die door BWOL betaald werden. Het effectieve voordeel voor het bestuur bedraagt 5O% van voormeld verschil in gevolge de tussenkomst van de Vlaamse Overheid voor 50% van de responsabiliseringsbijdrage (zo lang de Vlaamse Overheid deze tussenkomst verleent). Dit voordeel vormt de basis voor de vaststelling van de verdeelsleutel die wordt toegepast tot terugbetaling van de responsabiliseringsbijdrage aan BWOL. De onderstaande tabellen geven een beeld van de toepassing van voormelde principes op de jaren 2019 en 2020. De tabellen tonen aan dat elke gemeente die personeelsleden heeft overgedragen aan BWOL, een financieel voordeel geniet in gevolge de regeling van de responsabiliseringsbijdrage.
De verdeelsleutel zal toegepast worden zo lang het voordeel voor de 5 betrokken gemeenten groter blijft dan de responsabiliseringsbijdrage die door BWOL voldaan moet worden. Zodra de responsabiliseringsbijdrage het voordeel van de gemeenten overstijgt, zal BWOL een opsplitsing maken: - Het aandeel gelijk aan het voordeel voor de 5 betrokken gemeenten zal onder deze gemeenten verdeeld worden via de hoger omschreven verdeelsleutel; - Het aandeel van de responsabiliseringsbijdrage dat het voordeel voor de 5 betrokken gemeenten overstijgt, zal via de verdeelsleutel van de gemeentelijke dotaties verdeeld worden over alle gemeenten van de zone. Dit laatste op basis van een solidariteitsprincipe in gevolge de brandweerzorg die de andere gemeente genieten.
Op 24 september 2021 heeft het zonecollege de gemeentelijke dotaties voor 2022 vastgelegd. Deze zijn verhoogd ten opzichte van de gemeentelijke dotatie in 2021 en conform de afspraken die gemaakt zijn bij de start van de brandweerzone. De wetgeving voorziet dat iedere gemeenteraad haar dotatie aan de brandweerzone moet goedkeuren.
De gemeente As werd op 1 oktober 2021 in kennis gesteld van besluit ZR 21 116 van het zonecollege van 24 september 2021 over de gemeentelijke dotaties 2022 alsook het voorstel van verdeelsleutel voor de responsabiliseringsbijdrage.
De gemeenteraad van de gemeenten die deel uitmaken van BWOL worden verzocht om huidig voorstel te bekrachtigen. Na de bevestiging van het akkoord van de gemeenteraden met het voorstel, zal de zoneraad de berekeningswijze van de verdeelsleutel voor de responsabiliseringsbijdrage, definitief bekrachtigen in een afzonderlijk besluit.
Op grond van artikel 2353 W. 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid bereidt de zonecommandant jaarlijks een actieplan voor waarin het meerjarenbeleidsplan nader wordt uitgewerkt.
De gemeenteraad neemt kennis van het jaaractieplan 2022 van de brandweerzone oost-Limburg.
Depot Margo is een verrijkende organisatie voor de voedselbedeling van St Vincentius. Alle gezinnen die in aanmerking komen voor de voedselpakketten van St Vincentius bekomen bijna wekelijks hierdoor nog een pakket met groenten en fruit. Het is een echte meerwaarde voor St Vincentius. Zij hebben in 2021 ongeveer 14000 kg fruit en groenten kunnen verdelen van Depot Margot.
De abonnementsbijdrage is reeds in de budgetten mee opgenomen.
De samenwerking heeft als voornaamste doel dat gemeente AS het lokaal sociaal, milieu-, en duurzaamheidsbeleid voor de meest kwetsbare inwoners kan versterken, de realisatie van de lokale doelstellingen ter zake kan opvolgen en de regierol inzake lokale armoedebestrijding, milieu en/of duurzaamheid kan uitoefenen.
Depot Margo is een samenwerkingsverband tussen Limburgse lokale besturen, Vincentius Limburg, Bewel en SAAMO Limburg en erkend als sociaal distributieplatform door de Vlaamse overheid.
Depot Margo zorgt ervoor dat gemeente AS via St Vincentius de Druppel toegang krijgt tot alle producten die dankzij het samenwerkingsverband beschikbaar zijn. Naast gratis voeding gaat het om verse groenten en hardfruit uit interventie of aangekocht door Depot Margo en om luiers, onderhouds- en verzorgingsproducten in functie van de beschikbare voorraad.
De overeenkomst gaat in vanaf 1 januari 2022 en loopt tot 31 december 2025.
Er wordt een abonnementsbijdrage gevraagd per inwoner aan de lokale besturen. De bijdrage per kg voor groenten, fruit en andere voedingsproducten die gratis worden aangeboden, wordt betaald door Sint Vincentius De Druppel.
De Gemeenteraad gaat akkoord met onderstaande samenwerkingsovereenkomst tussen Depot Margo vzw en gemeente As voor de periode van 1/1/2022 t.e.m. 31/12/2025.
In het kader van de opdracht “Aankoop van een lichte bestelwagen met materiaalkoffer en open laadruimte ten behoeve van de technische dienst” werd een bestek met nr. 2022-002 opgesteld door de Technische dienst.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 37.190,08 excl. btw of € 45.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
In het kader van de opdracht “Aankoop van een lichte bestelwagen met materiaalkoffer en open laadruimte ten behoeve van de technische dienst” werd een bestek met nr. 2022-002 opgesteld door de Technische dienst.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 37.190,08 excl. btw of € 45.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2430000/Ruimte/0200 (actie/raming AC000338/MJP000427) en de financiering gebeurt met eigen middelen.
Het bestek met nr. 2022-002 en de raming voor de opdracht “Aankoop van een lichte bestelwagen met materiaalkoffer en open laadruimte ten behoeve van de technische dienst”, opgesteld door de Technische dienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 37.190,08 excl. btw of € 45.000,00 incl. 21% btw.
In het kader van de opdracht “Aankoop van een gesloten bestelwagen ten behoeve van de technische dienst” werd een bestek met nr.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 28.925,62 excl. btw of € 35.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
In het kader van de opdracht “Aankoop van een gesloten bestelwagen ten behoeve van de technische dienst” werd een bestek met nr.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 28.925,62 excl. btw of € 35.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het bestek met nr.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2430000/Ruimte/0200 (actie/raming AC000338/MJP000427).
In het kader van de opdracht “Natuur- en landschapsbeheerwerken: Tewerkstelling via derden van doelgroepwerknemers: Dienstjaar 2022” werd een bestek met nr.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 82.644,63 excl. btw of € 100.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
In het kader van de opdracht “Natuur- en landschapsbeheerwerken: Tewerkstelling via derden van doelgroepwerknemers: Dienstjaar 2022” werd een bestek met nr.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 82.644,63 excl. btw of € 100.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2022, op budgetcode 6139999/Ruimte/0680 (actie/raming AC000199/MJP000945).
Het bestek met nr. 2022-007 en de raming voor de opdracht “Natuur- en landschapsbeheerwerken: Tewerkstelling via derden van doelgroepwerknemers: Dienstjaar 2022”, opgesteld door de Technische dienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 82.644,63 excl. btw of € 100.000,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2022, op budgetcode 6139999/Ruimte/0680 (actie/raming AC000199/MJP000945).
In het kader van de opdracht “Begraafplaats As en Niel-bij-As: Ondergrondse en bovengrondse ruimingen 2022 ” werd een bestek met nr.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 48.000 euro excl. btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
In het kader van de opdracht “Begraafplaats As en Niel-bij-As: Ondergrondse en bovengrondse ruimingen 2022 ” werd een bestek met nr.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 48.000 euro excl. btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcodes 2220000/Ruimte/0990 (actie/raming AC000207/MJP000452) en 2220000/Ruimte/0990 (actie/raming AC000208/MJP000451)en de financiering gebeurt met eigen middelen.
Het bestek met nr.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcodes 2220000/Ruimte/0990 (actie/raming AC000207/MJP000452) en 2220000/Ruimte/0990 (actie/raming AC000208/MJP000451).
In het kader van de opdracht “Maaien van de wegbermen 2022” werd een bestek met nr.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 35.235,53 excl. btw of € 42.634,99 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
In het kader van de opdracht “Maaien van de wegbermen 2022” werd een bestek met nr.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 35.235,53 excl. btw of € 42.634,99 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2022, op budgetcode 6159759/Ruimte/0381 (actie/raming AC000166/MJP000938).
Het bestek met nr. 2022-009 en de raming voor de opdracht “Maaien van de wegbermen 2022”, opgesteld door de Technische dienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 35.235,53 excl. btw of € 42.634,99 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2022, op budgetcode 6159759/Ruimte/0381 (actie/raming AC000166/MJP000938).
Het college van burgemeester en schepenen wenst over te gaan tot verkoop omdat het stockeren van al deze goederen te veel ruimte in beslag neemt.
Het gemeentedecreet en de onderrichtingen terzake;
Op de Technische Dienst staat een verzameling van oude afgeschreven of defecte voertuigen, materialen en goederen.
Het gaat hier onder andere over in beslag genomen voertuigen, oude zitmaaiers, hoogwerker, veegwagen, klein materiaal, de inboedel van de oude bibliotheek.... (zie lijst in bijlage).
Graag willen wij over gaan tot een openbare online verkoop van al deze voertuigen en materialen, via een online veiling.
De gemeenteraad gaat akkoord met de verkoop van betreffende materialen.
De modaliteit voor deze verkoop zal door het college van burgemeester en schepenen worden vastgelegd.
Na aansluiting bij dit lopende raamcontract kan de gemeentelijke basisschool beroep doen op de voordelige prijzen voor computers uit dit contract, inclusief degelijke vorming, begeleiding en goede service.
DOKO VZW (Diensten ter Ondersteuning van Katholiek Onderwijs) met maatschappelijke zetel te 1040 Brussel, Guimardstraat 1, ondernemingsnummer BE0407693968, heeft een aanbesteding uitgeschreven voor de aankoop van nieuwe personal computers A-merken voor de periode van 1/6/2019 tot maximum 1/6/2023. De gemeentelijke basisschool wenst voor de aankoop van Chromebooks in het kader van Digisprong zich aan te sluiten op deze raamovereenkomst.
DOKO VZW heeft het raamcontract gegund aan de firma Signpost België BVBA.
Er wordt goedkeuring verleend tot toetreding tot het open raambestek van DOKO VZW aan de firma Signpost België BVBA voor de aankoop van nieuwe personal computers A-merken voor de periode van 1/6/2019 tot maximum 1/6/2023.
De burgemeester en algemeen directeur worden gemachtigd om het aansluitingsformulier open raambestek voor de aankoop van nieuwe personal computers A-merken te ondertekenen als mandaatgevers voor de gemeentelijke basisschool. Er wordt een afschrift hiervan bezorgd aan DOKO VZW.
De gemeente As is werkend lid van de vzw Regionaal Landschap Kempen en Maasland ingevolge beslissing van de gemeenteraad d.d. 1991-10-10 houdende toetreding tot de "vzw Regionaal Landschap Hoge Kempen" en bekrachtiging door de Algemene Vergadering van het Regionaal Landschap Hoge Kempen (brief van 1992-05-04);
Elke 3 jaar wordt een nieuwe Raad van Bestuur samengesteld. Er is een afspraak om de leden van de Raad van Bestuur afwisselend uit de gemeenten aan te duiden.
Er dient een vertegenwoordiger van de gemeente As in vzw Regionaal Landschap Kempen en Maasland aangeduid te worden
De kandidaten zijn:
De statuten van de vzw Regionaal Landschap Kempen en Maasland van 1990-07-04 (Bijlage bij het BS van 1990--10-18, Identificatienummer 16367/90) inzonderheid artikel 13, waarbij gesteld wordt dat elk werkend lid beschikt over één stem in de algemene vergadering en zich kan laten vertegenwoordigen door een door hem aangeduide lasthebber, welke zich kan laten bijstaan door ten hoogste twee personen, die evenwel geen stemrecht hebben.
Schrijven van RLKM vzw d.d. 1 februari 2022 met de vraag om een vertegenwoordiger van de gemeente voor de algemene vergadering voor de periode 2022-2024 aan te duiden.
Marc Bergmans, gemeenteraadslid, wonende te 3665 As, straat, geboren op datum wordt aangesteld als afgevaardigden in de algemene vergadering van vzw Regionaal Landschap Kempen en Maasland.
Afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan vzw Regionaal Landschap Kempen en Maasland, Winterslagstraat 87, 3600 GENK en aan belanghebbende.
Er werden tijdens de vergadering geen opmerkingen gemaakt over de redactie van de notulen van de vorige gemeenteraadszitting.
Audio zittingsverslag van de gemeenteraad van 27 januari 2022:
De gemeenteraad keurt het audio zittingsverslag van de openbare zitting van 27 januari 2022 goed.
De gemeenteraad keurt de notulen van de openbare zitting van 27 januari 2022 goed.