Terug
Gepubliceerd op 25/03/2022

2022_GR_00023 - Rapport klachtenbehandeling en openbaarheid van bestuur 2021 - Kennisneming

Gemeenteraad
do 24/02/2022 - 20:30 Raadzaal
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Tom Seurs; Marc Bergmans; Bjorn Ulenaers; Jo Santermans; Ben Knoops; Kathleen De Cleene; Luc Lamberigts; Lea Meermans; Lisa Lambrigts; Jan Baeten; Birgit Pues; Nele Steegmans; Guido Hoogmartens; Guy Martens; Ine Daniels; Erik Winters; Vital Vanclooster; Wendy Peeters, Algemeen directeur

Verontschuldigd

Anja Smets

Secretaris

Wendy Peeters, Algemeen directeur
2022_GR_00023 - Rapport klachtenbehandeling en openbaarheid van bestuur 2021 - Kennisneming 2022_GR_00023 - Rapport klachtenbehandeling en openbaarheid van bestuur 2021 - Kennisneming

Motivering

Juridische grond

Artikel 303 ยง3 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017: de algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan de gemeenteraad over de klachten ingediend tegen de gemeente.

Aanleiding en context

Jaarlijks rapportage over het klachtenregister en het register van openbaarheid van bestuur.

In 2021 werd er 2 klachten en 10 aanvragen in het kader van openbaarheid van bestuur geregistreerd.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het rapport van klachtenbehandeling 2021 en van het rapport openbaarheid van bestuur 2021.