Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 40 inzake de bevoegdheid van de gemeentraad en artikel 77 inzake de bevoegdheid van de raad van maatschappelijk welzijn.
Artikel 302 en 303 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 inzake klachtnebehandeling.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 5 artikel II74 tot en met II 87 inzake klachten, meldingen en voorstellen.
De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De raad keurt het reglement integraal opgenomen bij dit besluit goed.
Dit reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 285 van het decreet lokaal bestur en treedt in werking op 1 februari 2020.
Het personeel wordt op de hoogte gesteld van het systeem van klachtenbehandeling.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de bekendmaking en uitvoering van dit besluit. Het bestaan van de klachtenprocedure wordt permanant en herhaaldelijk bekend gemaakt via de verschilldende beschikbare kanalen.
In het antwoord op een klacht wordt duidelijk verwezen naar de mogelijkheid om gebruik te maken van de diensten van de Vlaamse Ombudsman.