do 17/10/2019 - 20:30 Raadzaal
Het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat de financieel directeur in volle onafhankelijkheid instaat voor het debiteurenbeheer.
Hij rapporteert hierover onder andere aan de gemeenteraad.
De gemeenteraad keurt het meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek Sint-Theresia goed.
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2020 van de kerkfabriek Sint-Theresia
De gemeenteraad keurt het meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek Sint-Niklaas goed.
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2020 van de kerkfabriek Sint-Niklaas
De gemeenteraad keurt het meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek Sint-Barbara goed.
De gemeenteraad neemt akte van de budgetwijziging 2019 van de kerkfabriek Sint-Barbara
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2020 van de kerkfabriek Sint-Barbara
Alle eigenaars van gebouwen voor de eredienstne dienen een kerkenbeleidsplan op te stellen en ter goedkeuring voor te leggen aan de kerkelijke overheid. Zo een kerkenbeleidsplan heeft tot doel het ontwikkelen van een visie over de teokomst van de parochiekerken en pastorijen op het grondgebied van de gemeente As. Na advies van het bisdom en van het CBS dient de gemeenteraad het kerkenbeleidsplan goed te keuren.
Op de gemeenteraad van 10 september 2015 werden er 3 standaard huurcontracten goedgekeurd voor de verhuur van de verschillende ruimtes van het onroerend goed in eigendom van de gemeente As, gelegen te Dorpsstraat 60, 3665 As. Via deze huurcontracten werden de beschikbare lokalen verdeeld in 3 delen:
1) Het gedeelte bestaande uit het linkerlokaal gelijksvloer, de helft van de linkerkelder en de gemeenschappelijke ruimtes bestaande uit de hal ingang, WC, keuken en gang.
2) Het gedeelte bestaande uit het rechterlokaal gelijksvloer, de helft van de linkerkelder en de gemeenschappelijke ruimtes bestaande uit de hal ingang, WC, keuken en gang.
3) Het gedeelte bestaande uit de bovenverdieping, het lokaal achteraan gelijksvloer, de rechterkelder, 2 garages en de gemeenschappelijke ruimtes bestaande uit de WC, keuken en gang.
Het college van burgemeester en schepenen werd gemachtigd om deze 3 huurcontracten af te sluiten en te ondertekenen.
Ondertussen is 1 huurcontract opgezegd door de huurder. Een andere huurder wilt de vrijgekomen ruimtes gebruiken en dat dient nu dus opgenomen te worden in een aangepaste standaardhuurovereenkomst.
De verdeling van de beschikbare ruimtes zal nu dus in 2 overeenkomsten gebeuren in de plaats van de oorspronkelijke 3 overeenkomsten via een addendum:
1) Het gedeelte bestaande uit het linkerlokaal gelijksvloer, de helft van de linkerkelder, de bovenverdieping, het lokaal achteraan gelijksvloer, de rechterkelder, 2 garages en de gemeenschappelijke ruimtes bestaande uit de hal ingang, WC, keuken en gang.
2) Het gedeelte bestaande uit het rechterlokaal gelijksvloer en de gemeenschappelijke ruimtes bestaande uit de hal ingang, WC, keuken en gang.
Gedeelte 2 wijzigt enkel met betrekking tot de kelder en gedeelte 1 en 3 worden samengevoegd en omhelst nu de volledige kelder.
Voor de inrichting van de nieuwe bibliotheek werd een prijsvraag gedaan voor de interieurafwerking ( elektrische installaties, VHAC en interieur). Er wordt vastgesteld dat de ingediende prijzen 31% hoger liggen dan het ramingsbedrag. Het architectenbureau Depot stelt voor om af te zien van de gunning en te herbeginnen met een aangepast dossier waarbij er afzonderlijk prijs wordt gevraagd voor de drie afzonderlijke percelen.
Voor de inrichting van de nieuwe bibliotheek werd een prijsvraag gedaan voor de interieurafwerking ( elektrische installaties, VHAC en interieur). Er wordt vastgesteld dat de ingediende prijzen 31% hoger liggen dan het ramingsbedrag. Het architectenbureau Depot stelt voor om af te zien van de gunning en te herbeginnen met een aangepast dossier waarbij er afzonderlijk prijs wordt gevraagd voor de drie afzonderlijke percelen.
Voor de inrichting van de nieuwe bibliotheek werd een prijsvraag gedaan voor de interieurafwerking ( elektrische installaties, VHAC en interieur). Er wordt vastgesteld dat de ingediende prijzen 31% hoger liggen dan het ramingsbedrag. Het architectenbureau Depot stelt voor om af te zien van de gunning en te herbeginnen met een aangepast dossier waarbij er afzonderlijk prijs wordt gevraagd voor de drie afzonderlijke percelen.
Bij de start van de nieuwe beleidsperiode dient het huishoudelijk reglement van de jeugdraad aangepast te worden aan de huidige vernieuwde situatie.
Het huishoudelijk reglement regelt de interne werking van de cultuurraad en vormt een concretisering en een aanvulling op het gemeentelijk organiek reglement van de gemeentelijke adviesraden en overlegstructuren dd.2019-04-25.
Sinds 2019 zijn er decretale nieuwe besluiten omtrent lokale besturen en ook hun adviesraden.
De sportraad is niet meer verplicht. Wij wensen deze te behouden maar dan in een gemoderniseerde vorm en met nieuwe aandachtspunten.
Hier hoort natuurlijk een nieuw reglement bij.
De gemeenteraad keurde op 15 december 2005 het convenant “korte afwezigheden basisonderwijs” goed voor de gemeentelijke basisschool AS en bij gemeenteraadsbeslissing werden er aanpassing op 14 oktober 2006 goedgekeurd. Hierna dienen jaarlijks de verlenging voor de komende schooljaren te gebeuren.
Dit convenant dient verlengd te worden voor het schooljaar 2019-2020.
De leden van het OCSG verklaarden zich akkoord met de verlenging van het convenant voor de vervangingen van korte afwezigheden in het basisonderwijs tijdens het schooljaar 2019-2020 akkoord waarvan protocol werd opgesteld op 28 augustus 2019.
Aangezien 4 feestdagen in 2020 (11 juli, 15 augustus, 1 november en 26 december) in het weekend vallen en derhalve dienen gecompenseerd te worden en er 3 mogelijke brugdagen zijn, werd door het schepencollege voorgesteld om onderstaande 3 dagen vast te stellen als brugdagen:
2020-01-03 |
Dag na 2de nieuwjaarsdag |
vrijdag |
2020-05-22 |
Dag na O. H. Hemelvaart |
vrijdag |
2020-07-20 |
Dag voor nationale feestdag |
maandag |
Voor deze sluitingsdagen dienen er geen extra dagen verlof ingezet te worden door de personeelsleden.
Het beheerscomité van het ILV wijk-werken GAZ en Houthalen-Helchteren keurde op 30 april 2019 het inhoudelijk en financieel jaarverslag 2018 goed.
Het mandaat van de algemene vergadering en de raad van bestuur van SVK Het Scharnier vzw is vastgesteld voor 6 jaar en wijzigt bij de legislatuurwissel.
De gemeente As dient 2 stemgerechtigde leden (natuurlijke personen) in de algemene vergadering af te vaardigen. Wegens wijziging in het afdelingshoofd Ruimte dient er een nieuwe vaststelling van afgevaardigd bestuurder te gebeuren.
De gemeente As heeft een schrijven van 26 september 2019 waarbij werd opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Limburg die op 10 december 2019 plaatsheeft in Hogeschool PXL, Elfde Liniestraat 24 te 3500 Hasselt.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering:
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over het zittingsverslag van de vorige vergadering, wordt het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd.
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen van de vorige vergadering, worden de notulen als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur. In het geval de gemeenteraad bij spoedeisendheid werd samengeroepen, kan de gemeenteraad beslissen om opmerkingen toe te laten op de eerstvolgende vergadering.